افزایش ۱۱۵ درصدی جست‌وجوی پرواز به ترکیه در بریتانیا

استانبول، دالامان و آنتالیا هم‌اکنون فهرست ۱۰ مقصد دارای بیشترین میزان جست‌وجو در مقاصد اسکای‌اسکنر قرار دارند

ترکیه که در فهرست امن وزارت خارجه بریتانیا جای دارد- Yasin AKGUL / AFP

همزمان با افزایش شمار کشورهای حذفی از فهرست مقصدهای مسافرت وزارت ترابری بریتانیا، علاقه به مسافرت به ترکیه جهش چشم‌گیری در ماه سپتامبر داشته است.

اسپانیا نخستین کشوری بود که در انتهای ماه ژوییه از فهرست وزارت ترابری بریتانیا حذف شد. از آن هنگام، هفته به هفته کشورهای بیش‌تری را به فهرست قرنطینه افزودند که از جمله کانون‌های مسافرتی مثل فرانسه، پرتغال و کرواسی، در میان آن‌ها بودند.

ترکیه که در فهرست امن وزارت خارجه بریتانیا جای دارد، یکی از انگشت‌شمار کشورهایی است که وقتی مسافران از آن جا به بریتانیا برگردند، لازم نیست ۱۴ روز در قرنطینه خانگی قرار گیرند.

در نتیجه این وضعیت، با آن که مقطعی غیرعادی در سال است، طبق اعلام وبگاه‌های همسنجی، علاقه مسافران به این کشور جهش یافته است.

طبق اعلام اسکای‌اسکنر، استانبول، دالامان و آنتالیا هم‌اکنون و برای نخستین بار در ماه سپتامبر، در فهرست ۱۰ مقصد دارای بیشترین میزان جست‌وجو در میان مقاصد این وبگاه قرار دارند، به گونه‌ای که جست‌وجو برای این مقصدها در فاصله بین دو هفته آخر اوت(۱۲ تا ۳۱) و دو هفته نخست سپتامبر(۱تا۱۴) به میزان ۱۱۵ درصد رشد داشته است.

در وبگاه تراول‌سوپرمارکت نیز که مسافرت‌ها را همسنجی می‌کند، جهش مشابهی در علاقه به سفر به ترکیه به چشم می‌خورد.

در هفته ۸ تا ۱۵ سپتامبر  و برای عزیمت‌های  بین ۱۱ سپتامبر تا ۳۱ اکتبر، ۳۰ درصد کل جست‌وجوهای همسنجی مسافرت‌های سازمان‌یافته به ترکیه تعلق داشت.

پارسال در همین هنگام، این رقم بیش از هشت درصد نبود و اکنون جست‌وجوهای مربوط به ترکیه از سرجمع جست‌وجوهای مربوط به یونان (۱۵ درصد) و ایتالیا (۱۰درصد) بیش‌تر است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

جان تورن، کارشناس سفر در اسکای‌اسکنر، می‌گوید: «به پاییز که نزدیک می‌شویم، اوج سفرهای استراحتی تابستانی جای خود را به برنامه‌ریزی برای سفرهای استراحتی ماه اکتبر و ایام تعطیلی مدارس می‌دهد و مشاهده می‌کنیم که مردم در پی دو نوع مشخص از سفرها هستند.»

«به خصوص اکتبر و تعطیلات نیم‌سال تحصیلی، اوقات معمولی است که مسافران و خانواده‌های بریتانیایی در جست‌وجوی آفتاب اواخر پاییز به اسپانیا و پرتغال می‌روند. اما این دو کشور در حال حاضر در فهرست محدودیت سفر قرار دارند و می‌بینیم که بریتانیایی‌ها در برنامه‌های سفر و  مقصدهایی که برای‌شان ارجحیت دارد، به سراغ ترکیه و سوئد می‌روند و رتبه‌ ثبت‌نام برای این کشورها افزایش یافته است.»

او افزود: «در گذشته مقصدهای اسکاندیناوی در صدر فهرست‌های ثبت‌نام یا جست‌وجوی اسکای‌اسکنر قرار نداشتند، ولی با توجه به شهرت دیرین این منطقه از لحاظ ایمنی، پاکیزگی و رفتار دوستانه با انگلیسی‌زبانان، و با توجه به آن که اکنون کم‌ترین میزان ابتلا به کرونا را در کشورهای اروپایی دارند، می‌توان پیش‌بینی کرد که در ماه‌های آینده هم افزایش محبوبیت‌شان تداوم داشته باشد.»

© The Independent