دبی از تاریخ ۱۷ تیرماه پذیرای گردشگران خواهد بود

امارات متحده عربی شرایط قرنطینه و سفر به این کشور را تغییر داد

هتل برج العرب، دبی- AFP

دبی که در پی همه‌گیری جهانی ویروس کرونا، یکی از سخت‌ترین شرایط قرنطینه را اعمال کرده بود، فرودگاه‌های خود را به روی پروازهای خارجی باز می‌کند.

از گردشگران خواسته ‌شده است که در هنگام ورود مدارکی ارائه کنند که نشان دهد به کویید۱۹ مبتلا نیستند، یا در فرودگاه مورد آزمایش قرار می‌گیرند.

گردشگران بایستی علاوه بر انجام معاینه در فرودگاههای دبی، مدارک انجام آزمایش PCR را هنگام ورود به همراه داشته و این آزمایش ۹۶ ساعت قبل از پرواز انجام شده باشد. چنانچه مسافری در بدو ورود ناقل ویروس کووید ۱۹ تشخیص داده شود، وی به مدت ۱۴ روز در قرنطینه قرار خواهد گرفت.

کمیته عالی مدیریت بحران و بلایای طبیعی اعلام کرده است که فرودگاه‌های امارات از ۲۲ ژوئن ( دوم تیرماه)  آماده پذیرش ساکنانی هستند که خارج از کشور به سر می‌بردند. همچنین گفته ‌شده است که از ۲۳ ژوئن (سوم تیرماه) به شهروندان و ساکنان امارات اجازه سفر به خارج از کشور داده می‌شود.

این کمیته عالی اظهار داشت که تصمیمی اتخاذ کرده است تا اتباع خارجی که دارای ویزای اقامت صادرشده در دبی هستند، بتوانند دوباره به دبی بازگردند. همچنین، شهروندان و ساکنان می‌توانند پس از تاریخ اعلام‌شده به هر کشور خارجی سفر کنند، مشروط بر آن که کشورهای مقصد با ورود آن‌ها موافقت کنند. علاوه بر این، افرادی که از امارات خارج می‌شوند، باید متعهد شوند كه اقدامات احتیاطی را در كشورهایی كه به آن سفر می‌کنند، رعایت كنند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

هزاران نفر که از حدود چهار ماه قبل تحت تأثیر محدودیت‌های جهانی امکان سفر نداشتند، با برداشته شدن این ممنوعیت‌ها در کشورهای مختلف، می‌توانند به‌تدریج برنامه‌های خود را از سر بگیرند.

شرکت‌های هواپیمایی و خدمات گردشگری تحت تأثیر ممنوعیت‌های مسافرتی برای کنترل گسترش ویروس کرونا در جهان، متحمل خسارت‌های سنگینی شده‌اند و پیش‌بینی‌شده است که بازگشت به روال عادی پروازها چندین ماه زمان ببرد.

دبی از تاریخ ۱۷ تیرماه پذیرای گردشگران خواهند بود.

بیشتر از جهان