شاهدخت «آن»: چرا به فرزندانم لقب سلطنتی ندادم؟

«داشتن عنوان و لقب سلطنتی گرفتاری‌های خاص خودش را دارد»

شاهدخت «آن» دومین فرزند ملکه الیزابت دوم و شاهزاده فیلیپ است-CHRIS J RATCLIFFE / AFP

شاهدخت «آن» دومین فرزند از چهار فرزند ملکه انگلستان و شاهزاده فیلیپ در یک مصاحبه نادر به تصمیمش برای خودداری از اعطای القاب سلطنتی به فرزندانش اشاره کرده است.   

شاهدخت «آن» دارای دو فرزند به نام‌های پیتر ۴۲ ساله و زارا ۳۸ ساله از همسر اولش کاپیتان مارک فیلیپس است. 

هنگام عقد ازدواج میان او و مارک در سال ۱۹۷۳، کایپتان فیلیپس لقب «اِرل» یا «کنت» را که دربار به او پیشنهاد کرده بود، رد کرد. به همین دلیل هم به فرزندان آن‌ها القاب سلطنتی داده نشد. 

شاهدخت «آن» در مصاحبه با مجله «وَنیتی فِر» پیشاپیش هفتادمین سالروز تولدش در ماه اوت گفت به اعتقاد او عدم اعطای القاب سلطنتی به پیتر و زارا «احتمالا کار درستی بوده است». 

او گفت: «فکر می‌کنم احتمالا برایشان آسان‌تر است و فکر می‌کنم بسیاری می‌گویند داشتن لقب سلطنتی گرفتاری‌های خودش را دارد.» 

یک ماه پیش از مصاحبه شاهدخت «آن» با کارشناس أمور سلطنتی مجله «ونیتی فر»، کیتی نیکول، دوک و دوشس ساسکس اعلام کردند قصد دارند به عنوان بخشی از تصمیمشان برای ترک جایگاهشان به عنوان اعضای ارشد در خاندان سلطنتی، از استفاده از القابشان خودداری کنند. 

هرچند مگان و هری همچنان القابشان را حفظ خواهند کرد اما از آن در هیچ موقعیتی در آینده استفاده نخواهند کرد. 

ضمنا هم‌زمان با روزی که شاهدخت «آن» با خانم نیکول مصاحبه کرد، کاخ «سینت جیمزِز» اعلام کرد که پسر او پیتر پس از دوازده سال از همسرش «اوُتِم» جدا می‌شود.  

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

شاهدخت «آن» در جریان مصاحبه به طلاق فرزندش اشاره نکرد اما گفت با چهار نوه‌اش – دو دختر نه‌ساله و هشت‌ساله پیتر به نام‌های ساوانا و ایزلا، و دو دختر شش و یک‌ساله زارا به نام‌های میا و لنا، وقت می‌گذراند.  

شاهدخت «آن» معتقد است که عدم علاقه‌اش به ابزار دیجیتال او را در «رده واقعی دایناسورها» قرار داده است. 

«آن» ۶۹ساله گفت: «مشکل می‌توانم بفهمم چرا کسی باید به این صفحات و ابزار بچسبد. زندگی کوتاه است و کارهای جالب‌تری برای انجام دادن وجود دارد.» 

شاهدخت «آن» در اشاره به مد لباس گفت که «بسیار به ندرت» لباس‌هایی را می‌خرد که ساخت بریتانیا نیست. 

شاهدخت «آن» که رئیس انجمن مد و پارچه بریتانیا است، ضمن اذعان به این که سخت به پارچه تولید «هریس» علاقه‌مند است گفت:«این پارچه در مرحله‌ای بسیار مد شد. نکته‌اش برای من این است که (این پارچه) در آخر روز درست همان طور می‌ماند که در اول صبح بوده است. عالی!»

© The Independent

بیشتر از زندگی