جوکوویچ: بی‌شکست ماندن در اوپن آمریکا اولویت من نیست

تنیس‌باز صرب به دنبال بالا بردن هجدهمین جام قهرمانی است

نواک جوکوویچ، قهرمان نام آشنای دنیای تنیس -  MATTHEW STOCKMAN / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / Getty Images via AFP

نواک جوکوویچ تاکید کرد بدون شکست باقی ماندن در این فصل اولویت اصلی او نیست بعد از آن که سابقه عدم شکست خود را در سال ۲۰۲۰ با پیروزی پشت سر هم در برابر دمیر جمهور در رقابت‌های تنیس ایالات متحده به ۲۴ بازی رساند.

این بازیکن رده بالا در ست دوم با کمی مقاومت از جانب جمهور روبه‌رو شد ولی در نهایت بازی در برابر رفیق صمیمی خود را با نتیجه ۶-۱، ۶-۴، و ۶-۱ به پایان برده و جایگاه خود در مرحله دوم مسابقات را تثبیت کرد که به مصاف کایل ادموند، تنیس‌باز شماره دو بریتانیا خواهد رفت.

بعد از این بازی جوکوویچ اصرار داشت: «آيا می‌خواهم این روند بدون شکست را ادامه دهم؟ البته که می‌خواهم اما آیا این مساله هر روز اولویت اول من است؟ نه. ولی از دغدغه‌های ذهنی من است، به نحوی باعث تشویق مضاعفم است که باعث می‌شود حتی قوی‌تر و بهتر بازی کنم و در هر بازی سر حد توان خود را به نمایش گذارم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

جوکوویچ که خود را با زمین بازی فلاشینگ مدوز که به نحوی غیرعادی در طول پیروزی او در بازی‌های تنیس غرب و جنوبی در هفته گذشته ساکت بود، آشنا کرده است ظاهرا از انگیزه کامل برای شروع بازی‌های خود در این رقابت‌ها برخوردار بود.

و علی‌رغم لحظات خستگی مفرط، این بازیکن صرب از بازی خود راضی و خشنود است چرا که به دنبال کسب هجدهمین عنوان قهرمانی خود، و چهارمین بار قهرمانی تنها در فلاشینگ مدوز است.

جوکوویچ گفت: «واقعا بازی جدی و سرسختانه‌ای بود. من در ست اول خیلی خوب بازی کردم ولی در ست دوم کمی حواسم پرت شد و چند بار دچار اضطراب شدم و فریاد کشیدم، پس حداقل علی‌رغم ورزشگاه خالی، صدای داد و فریادهای من را داشتید. اما این چیزی است که من با خود به زمین بازی می‌آورم، من شدت و حرارت و انرژی بالایی به بازی می‌آورم و گهگاه واکنش‌های من همیشه مثبت نیست ولی سعی می‌کنم به سرعت به بازی خود برگردم.»

جوکوویچ در اولین سرویس بازی مجبور شد از یک امتیاز مساوی دفاع کند و در اوایل ست دوم هم کمی عقب افتاد و جمهور تهدید کرد از آن موقعیت استفاده کند اما موفق نشد.

این بازیکن رده اول اما به سرعت از اضطراب آغاز بازی فاصله گرفت و بلافاصله جمهور را درهم کوبید و فاصله خود را از او به دو امتیاز رساند پیش از آن که رقیبش بتواند اولین امتیاز خود را به دست آورد.

ست آغازین کاملا برای جوکوویچ مهر و موم شد و او توانست طی ۲۳ دقیقه آن را نهایی سازد قبل از آن که جلوی پیشتازی جمهور را در سرویس سوم ست دوم بگیرد و به همه نشان دهد یک بازی سرراست و سریع را امشب به تماشا نشسته‌اند.

اما یک پاسخ نامحتاطانه به جمهور فرصت داد تا بلافاصله به یک امتیاز مساوی دست یابد و این تنیس‌باز بوسنیایی نیز خود را در این مسابقه اثبات کرد چرا که توانست سه امتیاز بعدی بازی را آن خود کرده و به ناگهان جو بازی به شدت رقابتی شد.

طبیعتا جوکوویچ تمام تلاش خود را کرد تا نهایتا در سرویس نهم این ست به امتیاز مساوی دست یافت و بعد هم با دو سرویس پیاپی به تفاضل دو امتیازی دست یافت که این ست را هم برای او به پایان برد. او ست نهایی بازی را هم با بازی درخشان خود به نحوی قاطعانه به پایان برد و به پیروزی دست یافت.

پیشتر از این بازی نیز، تنیس‌بازان جوان‌تر، استفانوس تسیتسیپاس و الکساندر ژورف نیز در رقابت‌های خود به پیروزی‌های قابل توجهی در دور اول مسابقات دست یافتند.

بازیکن رده چهارم، تسیتسیپاس تنها با چهار سرویس پشت سر هم به ویرانی کامل آلبرت راموس وینولاس، تنیس‌باز اسپانیایی شتافت.

این تنیس‌باز ۲۲ ساله از یونان هنوز به عنوان قهرمانی تنیس دنیا دست نیافته است اما سال گذشته با بردن جام مسابقات پایانی تور تنیس مردان در لندن توانایی‌ و ظرفیت خود را به نمایش گذاشت.

و با توجه به غیبت بازیکنانی نظیر رافائل نادال و راجر فدرر از رقابت‌های امسال فلاشینگ مدوز به نظر می‌رسد بعد از این پیروزی ۶-۲، ۶-۱، و ۶-۱، تسیتسیپاس عزم خود را برای رفتن تا پایان این رقابت‌ها جزم کرده است.

او گفت: «من با هیچ امتیاز مساوی در این بازی روبه‌رو نشدم و خیلی در سرویس زدن خود دقت به خرج داده و ثابت‌قدم بودم. قادر بودم که تهاجمی بازی کنم و تصویری روشن از برنامه بازی خود داشتم.»

به گونه‌ای قابل پیش‌بینی اما ژورف با چالشی جدی‌تر در برابر فینالیست سابق، کوین اندرسون روبه‌رو بود.

کوین اندرسون، تنیس‌باز آفریقای جنوبی که به سرویس‌های قدرتمندش مشهور است برنده ست دوم شد اما رقابت علیه ژورف آلمانی برای این تنیس‌باز ۳۴ ساله کاری دشوار بود و نهایتا ژورف بازی را با نتیجه ۷-۶ (۲)، ۵-۷، ۶-۳، و ۷-۵ برد. 

ژورف ۲۳ ساله اکنون تمام شش بازی خود مقابل اندرسون را برده است.

دنیس شاپووالوف، تنیس‌باز رده ۱۲ کانادایی به مداوایی برای مشکلی در کمر خود نیاز داشت ولی نهایتا این بازیکن ۲۱ ساله در بازی چهار ستی مقابل سباستین کوردا، تنیس‌باز نوپا و آینده‌دار آمریکایی پیروز شد و در همین حال استیو جانسون نیز در پنج ست بازی طولانی بر جان ایسنر غلبه کرد.

PA

بیشتر از ورزش