بازداشت دو نفر به دلیل تهدیدات امنیتی در پرواز رایان‌ایر

این دستگیری‌ها در پی کشف تهدید احتمالی امنیتی اتفاق افتاده است

 عکس تز‌ئینی‌ست - PIXABA

پس از آن که جنگنده‌های نیروی هوایی سلطنتی بریتانیا پرواز رایان‌ایر را مجبور به فرود در بریتانیا کردند، دو مرد از بین مسافرین به دلیل ارتکاب اعمال تروریستی بازداشت شدند. 

هواپیماهای جنگنده ارتش از پایگاه هوایی کانینزگبی به هوا برخاستند تا پرواز وین به استانستد را به خاطر «تهدید امنیتی احتمالی» در شامگاه یک‌شنبه همراهی کنند. 

به گزارش‌های واصله، موارد مشکوک در توالت این هواپیمایی مسافری پیدا شده بود. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

سخنگوی رایان‌ایر گفت: «خدمه پرواز رایان‌ایر از وین به فرودگاه استانستد لندن، عصر یک‌شنبه خبر از وجود یک تهدید امنیتی احتمالی در هواپیما دادند. طبق قوانین موجود، خلبان مقامات بریتانیایی را مطلع کرد و به پرواز خود به سمت استانستد لندن ادامه داد که در این فرودگاه به گونه‌ای عادی فرود آمد و هواپیما به جایی دور در فرودگاه برده شد تا مسافران بتواننند به نحوی ایمن از آن خارج شوند. مسافرانی هم که در استانستد لندن منتظر پرواز خود به وین بودند نیز به هواپیمای دیگری منتقل شدند تا کمترین تاخیر را در پرواز خود داشته باشند.» 

پلیس اسکس گفت دو مرد را به ظن اقدامات تروریستی بازداشت کرده است. 

سخنگوی پلیس گفت: «ماموران پلیس مبارزه با تروریسم از واحد عملیات ویژه منطقه شرقی، عصر روز یک‌شنبه دو مرد را تحت بند ۷ قانون تروریسم (مصوب ۲۰۰۰) بازداشت کردند. یکی مردی ۳۴ساله اهل کویت و دیگری مردی ۴۸ساله از ایتالیا است که هر دو در فرودگاه استانستد لندن در اسکس در بازداشت به سر می‌برند و کمی پس از ساعت ۷ بعدازظهر از وین در اتریش به این فرودگاه در بریتانیا آمدند. تحقیقات ادامه دارد.» 

پی ای

بیشتر از جهان