کلمبیا: ونزوئلا به دنبال خرید موشک از ایران است

کلمبیا می‌گوید ونزوئلا می‌خواهد موشک‌های دوربرد و با برد متوسط از ایران وارد کند

به گفته رئیس‌جمهور کلمبیا این موشک‌ها هنوز به ونزوئلا نرسیده اما ارتباط‌ها در این زمینه در جریان است-Raul ARBOLEDA / AFP

ایوان دوکه، رئیس‌جمهور کلمبیا گفت که دولت نیکلاس مادورو در ونزوئلا به دنبال خرید موشک از ایران است و سلاح‌های ساخته شده در روسیه و بلاروس را در اختیار گروه‌های مسلح کلمبیایی قرار می‌دهد.

کلمبیا و بیش از ۶۰ کشور دیگر در جهان از جمله مادورو را به عنوان رهبر ونزوئلا به رسمیت نمی‌شناسند و او را دیکتاتور لقب می‌دهند. از نگاه این کشورها، خوان‌ گایدو، رهبر مخالفان ونزوئلایی رئیس‌جمهور ونزوئلا خواهد بود.

گزارش رویترز حاکی از آن است که ونزوئلا پیش‌تر از کشورهایی مانند چین و روسیه سلاح خریداری کرده بود و این درحالی است که ونزوئلا با عمیق‌ترین بحران مالی و معیشتی دست‌و‌پنجه نرم می‌کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گفته رئیس‌جمهور کلمبیا، برآوردهای سازمان‌های اطلاعاتی نشان می‌دهد که مادورو به دنبال خرید موشک‌های دوربرد و با برد متوسط از ایران است. او می‌گوید که این موشک‌ها هنوز به ونزوئلا نرسیده اما ارتباط‌ها در این زمینه در جریان است.

ایران اخیرا پنج یک و نیم میلیون بشکه سوخت به ونزوئلا ارسال کرده و کشتی‌های دیگری نیز محموله‌هایی را از ایران به این کشور انتقال داده‌اند. مقامات تهران می‌گویند این کشتی‌ها حامل مواد غذایی و دارو بوده‌اند.

از سوی دیگر هواپیمایی ماهان نیز در ماه‌های اخیر پروازهای متعددی به ونزوئلا داشته است.

مقامات در تهران هنوز در مورد ادعای رئیس‌جمهور کلمبیا واکنش نشان نداده‌اند.