شعله‌های آتش‌سوزی کالیفرنیا تهدیدی برای کلان‌شهر لس‌آنجلس

موج گرما در هفته آینده دمای منطقه را به ۴۴ درجه سانتی‌گراد خواهد رساند

یک موج گرمای شدید که بیشتر مناطق غربی ایالات متحده را فرا گرفته و شرایط شدیدا خشکی را در سراسر کالیفرنیا به وجود آورده است، به آتش سوزی‌های گسترده‌ای دامن زد و هزارن خانه را در معرض خطر قرار داد و همچنین باعث شد که این منطقه برای اولین بار در یک دهه با قطع نوبتی برق مواجه شود.

تقاضای برق در روز جمعه افزایش یافت و به دنبال مصرف بالای شهروندان از دستگاه‌های خنک کننده و پنکه، کنترل کننده سیستم مستقل کالیفرنیا (بدنه اصلی کنترل شبکه برق این ایالت) عصر همان روز«وضعیت اضطراری مرحله ۳» را اعلام کرد و مرکز تاسیسات همگانی (برق، آب و...) مجبور شد برق صدها هزار شهروند این ایالت را قطع کند.

به شرکت‌های تاسیسات همگانی کالیفرنیا دستور داده شد تا در جهت محافظت از ثبات شبکه،  قطع نوبتی برق این منطقه را اعمال کنند. از سال ۲۰۱۱ تا کنون، نخستین باراست که چنین دستوری صادر شده است. شرکت گاز و برق پاسیفیک (بزرگترین شرکت صنایع همگانی در این ایالت) اعلام کرد که این قطع برق نوبتی باعث شد تا ۲۵۰ هزار نفر با خاموشی مواجه شوند.

«ان گونزالس»، سخنگوی مرکز کنترل شبکه برق در این ایالت، به آسوشیتد پرس گفت:«گرمای شدید» تقاضا برای الکتریسیته را افزایش داده است. این مرکز اظهار داشت که این موج گرما در سراسر منطقه مانع توانایی این ایالت برای تکیه کردن به سایر منابع انرژی‌ از ایالت‌های دیگر شده است.

سازمان ملی هواشناسی هشدار داده است که احتمالا دمای هوا در سراسر این ایالت تا آخرهفته  به۴۴.۴ درجه سانتی‌گراد (۱۱۲درجه فارنهایت) خواهد رسید.

دستور قطع نوبتی برق قبل از ساعت ۹ شب روز جمعه برداشته شد و جریان برق قبل از نیمه شب به خانوارهای آسیب‌دیده باز گردانده شد.

اما پیشبینی می‌شود که موج گرما طی هفته آینده بازگردد و سازمان ملی هواشناسی ساعت‌های گرمای شدید و هشدارها و اخطارهای مربوط به گرما در بیشتر مناطق غربی ایالات متحده را اعلام کرده است. در ساال ۲۰۱۹ که به دلیل نقص الکتریکی و وزش باد شدید و هوای خشک، خطر بروز آتش‌سوزی‌های گسترده شمال کالیفرنیا را تهدید می‌کرد، بیش از۲ میلیون نفر تحت تأثیر قطعی برق (به جهت پیشگیری) قرار گرفتند.

مرکز ملی هواشناسی روز شنبه اعلام کرد:«زمانی که دمای هوا در تگزاس به تدریج طی دو روز آینده به حالت عادی نزدیک‌تر می‌شود، گرما در بخش داخلی شمال غربی اقیانوس آرام شدت می‌یابد و به سمت«گریت بیسن» پیش می‌رود که به نظر می‌رسد رکورد دمای بالا در روزهای آتی را داشته باشد. پیشبینی می‌شود که درجه حرارت واقعی بالا در بسیاری از مناطق به ۱۰۰ درجه (فارنهایت) برسد و در کنار آن خطر آتش‌سوزی هم افزایش یابد.»

مقامات رسمی آتش‌نشانی روز جمعه گزارش دادند که آتش در جنگل‌های دریاچه ملی آنجلس که بیرون از لس آنجلس است، هزاران خانه و حدود۷۰ کیلومتر از جنگل‌ها را به خطر انداخته است و روز جمعه مامپران اطفای حریق کوشیدند تا شعله‌های آتش را در دمای ۳۸ درجه سانتی‌گراد (۱۰۰ درجه فارنهایت) مهار کنند.

به گفته مقامات آتش‌نشانی این به‌اصطلاح «دریاچه آتش» صدها نفر را مجبور به تخلیه اجباری کرده است و به ۲۱ سازه صدمه زده است.

این آتش پس از وقوع حریق در روز چهارشنبه در بیش از ۱۷ هزار هکتار گسترده شد. مرکز جنگلبانی ایالات متحده معتقد است که این حادثه احتمالا به دلیل فعالیت انسانی رخ داده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ماموران آتش‌نشانی در حال مقابله جدی با چندین آتش هستند که بزرگترین انها آتش اپل است  که پس از مشتعل شدن در تاریخ ۳۱ژوئیه، بیش از ۳۳ هزار هکتار را سوزانده است.

سازمان‌های اجرای قانون در«آزوسا»ی کالیفرنیا در جست‌وجوی مردی هستند که گمان می‌رود عمدا اقدام به ایجاد به حریق ۲هزار و ۵۰۰ هکتاری در منطقه لس‌آنجلس کرده است. اوسمین والنسیا، ۳۶ ساله، برای ایجاد حریق عمدی در پیوند با آتش‌سوزی روز پنجشنبه تحت تعقیب است.

روز جمعه بیش از ۸۰ میلیون نفر در شرایط هشدار گرما به سر بردند که بخش‌های مرکزی ایالات متحده تا کل ساحل غربی را در بر می‌گرفت و شهرهای دالاس، هیوستن، فینیکس، لاس‌وگاس، لس‌آنجلس، پورتلند، و سیاتل را هم درکنار کالیفرنیا شامل می‌شد.

تغییرات آب و هوایی خطر موج گرما و آتش‌سوزی‌های گسترده را تسریع کرده است و پوشش گیاهی خشک و وزش باد شدید هم شرایط اولیه مناسب را برای آتش‌های مرگبار فراهم می‌کند.

طبق گزارش‌های مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌ها، گرما سالانه در مرگ بیش از۶۰۰ نفر در  ایالات متحده دخالت دارد.

با توجه به این که مقامات بهداشتی از مردم می‌خواهند در دوران همه‌گیری ویروس کرونا در خانه بمانند، تاسیسات همگانی شاهد افزایش مصرف عمومی برق است. کالیفرنیا برای کمک به افراد نیازمند، مراکزی با هوای خنک‌ را فعال کرده است، اما مقامات رسمی نگرانند که تجمع درازمدت در آن مکان‌ها باعث افزایش خطر انتقال کوید-۱۹ شود.

© The Independent

بیشتر از جهان