مراکز واکسیناسیون عبوری با خودرو در انگلستان راه‌اندازی می‌شود

دولت بریتانیا برنامه توسعه واکسن آنفولانزا را اعلام کرده است

این برنامه، مشابه آزمایش‌گیری ویروس کرونا است- BEN STANSALL / AFP

تدابیری پیش‌بینی شده که مردم انگلستان در حالی که سوار بر خودروهایشان‌ هستند واکسن آنفولانزا دریافت کند و برخورد زیادی با یکدیگر نداشته باشند.

این برنامه، مشابه آزمایش‌گیری ویروس کرونا است که در جریان همه‌گیری ویروس، در بریتانیا به اجرا درآمد. در این برنامه نیز از مردم در حالی‌که سوار بر خودروهایشان هستند آزمایش گرفته می‌شود.

بر اساس خبری که The Times منتشر کرده، خدمات سلامت بریتانیا ممکن است از همان مراکزی که برای آزمایش‌گیری استفاده کرده بود، برای واکسیناسیون هم استفاده کند و احتمالا پارکینگ‌های خودروی پزشکان عمومی برای این منظور در نظر گرفته شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

دولت بریتانیا برنامه توسعه واکسن آنفولانزا را اعلام کرده است، چون بیم آن می‌رود که بحران آنفولانزای فصلی با موج دوم ویروس کرونا هم‌زمان شود. ایندیپندنت برای اظهارنظر در این خصوص با وزارت بهداشت بریتانیا تماس گرفت.

امسال بزرگسالان بالای ۵۰ سال واکسن آنفولانزای رایگان دریافت می‌کنند و تعداد بیشتری کودک واکسینه می‌شوند.

دولت بریتانیا درنظر دارد برنامه واکسیناسیون آنفولانزای زمستانی را دو برابر کند که به معنی تزریق واکسن به ۳۰ میلیون نفر خواهد بود.

در حال حاضر، برنامه واکسن آنفولانزای وزارت بهداشت، افراد بالای ۶۵ سال، زنان باردار، افراد دارای شرایط خاص همچون مشکلات کلیوی، آسم، بیماری قلبی، کارکنان بخش سلامت و ساکنان خانه سالمندان را شامل می‌شود.

واکسن آنفولانزا برای کودکانی که بیش از شش ماه به بیماری مبتلا هستند، کودکان دو و سه ساله و کودکان دبستانی رایگان است.

با گسترش این برنامه، کودکانی که تا پایان ماه ژوئیه امسال ۱۱ ساله می‌شوند (سال اول راهنمایی) هم شامل خواهند شد.

کسانی که با افرادی زندگی می‌کنند که در برابر کووید-۱۹ نیاز به مراقبت بیشتری دارند شامل این واکسیناسیون می‌شوند.

ماه گذشته، بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا، خواستار انجام واکسیناسیون زمستانی شد چون این اقدام به کاهش فشار بر بخش خدمات سلامت ملی کمک می‌کند.

گزارش  های بیشتر از پرس اسوسیشن

© The Independent

بیشتر از جهان