شهری در کالیفرنیا؛ ۱۲۵۰ دلار کمک هزینه برای افرادی که آزمایش کرونایشان مثبت است

هیئت ناظر شهر «آلامدا» مبلغ ۱۰ میلیون دلار به این برنامه اختصاص داده است

از آغاز همه‌گیری کرونا، کالیفرنیا ۵۳۳ هزار مورد ابتلا و دستکم ۹۸۶۶ مورد مرگ ناشی از عوارض کووید ۱۹ داشته است - VALERIE MACON / AFP

یک نهاد منطقه‌ای در ایالت کالیفرنیا طرحی آزمایشی را تصویب کرده است که بر أساس آن به شهروندانی که نتیجه آزمایش کرونای آنان مثبت است، مبلغ ۱۲۵۰ دلار پرداخت می‌شود که از خانه خارج نشوند. 

هیئت ناظر شهر «آلامدا» مبلغ ۱۰ میلیون دلار به این برنامه اختصاص داده است که برای چنین پرداخت‌هایی به ۷۵۰۰ تن از شهروندان این ناحیه کافی است.

این هیئت می‌گوید که این تصمیم در پی اظهار نگرانی ساکنان منطقه اتخاذ شده است که گفته‌اند حتی در صورت مثبت بودن نتیجه آزمایش کرونایشان باید برای هزینه غذا، اجاره خانه و مواد ضروی، به کار ادامه دهند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ونسا سِدیِنو، مدیر سیاست‌های این هیئت، به شبکه خبری فاکس گفت که «بسیاری از آن‌ها وسع آن را ندارند که دو هفته عایداتشان را به خاطر قرنطینه در خانه از دست بدهند.»

او افزود: «اگر مردم از دادن آزمایش بترسند یا درصورت مثبت بودن آزمایش‌شان نتوانند خود را در قرنطینه بگذارند، تلاش‌ها برای کنترل ویروس موفقیت‌آمیز نخواهد بود.»

این طرح آزمایشی که به اتفاق آراء تصویب شده است، در شهرستان «آلامدا» اجرا خواهد شد که روز چهارشنبه بیشترین موارد ابتلا به کووید ۱۹ را داشته است. ایالت کالیفرنیا، همچنان با همه‌گیری گسترده ویروس کرونا دست به گریبان است.

از آغاز همه‌گیری کرونا، کالیفرنیا ۵۳۳ هزار مورد ابتلا و دستکم ۹۸۶۶ مورد مرگ ناشی از عوارض کووید ۱۹ داشته است. در شهرستان «آلامدا» ۱۲ هزار و ۱۶۱ نفر به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که  ۱۹۳ نفر آن‌ها بر اثر عوارض بیماری درگذشته‌اند.

ساکنان این ناحیه برای دریافت این وجه باید به کلینیک‌های منتخبی که در نواحی پرخطر (از نظر موارد کووید ۱۹) قرار دارند، رجوع کنند و تحت آزمایش کووید ۱۹ قرار گیرند. اگر نتیجه آزمایش فرد مثبت باشد اما به کمک هزینه بیکاری یا بیمه درمانی دسترسی نداشته باشد، مشمول دریافت وجوه طرح مذکور خواهد شد.

نشریه «لس‌آنجلس تایمز» گزارش داده است که موقعیت مهاجرتی فرد به دریافت یا عدم دریافت این وجه ارتباطی ندارد.

کادر درمانی شهرستان «آلامدا» از این طرح استقبال کرده است. آندریا شواب-گالیندو، رئیس مرکز درمانی «تیبِرچیو واسکوئِز» در ناحیه «هیوارد»، به شبکه سی بی اس سانفرانسیسکو گفت که این طرح به طبقه کارگر در این ناحیه امکان می‌دهد تا بتوانند در صورت آلودگی به ویروس، در خانه بمانند. 

او گفت: «فرد فرد کسانی که از طریق برنامه ردیابی (ویروس کرونا) با آن ها صحبت کرده‌ایم، تقاضای غذا، کمک به اجاره خانه و دسترسی به کمک‌های درمانی داشته‌اند.»  

خانم شواب-گالیندو افزود: « بیشتر کسانی که آزمایش کرونایشان مثبت است، در خارج از خانه مشغول به کار هستند و توانایی انجام آن را داشته‌اند.»

«می‌دانید، آن‌ها کارگران ساختمانی و فروشگاه‌های مواد مصرفی هستند و در مقایسه با افراد خانواده، از جمله کودکانشان که سرپرستی آن‌ها را برعهده دارند، بیشتر در معرض ابتلا به ویروس هستند.» 

گزارش ردیابی دانشگاه جانز هاپکینز نشان می‌دهد که آزمایش کرونای ۴.۸ میلیون نفر درسراسر آمریکا مثبت بوده است و تاکنون ۱۶۰.۱۱۱ نفر براثر عوارض آن جان سپرده‌اند.

© The Independent

بیشتر از جهان