صدها معترض به قرنطینه به ساحل کالیفرنیا هجوم آوردند

آنها به تصمیم فرماندار، که از مردم خواسته بود در خانه‌هایشان بمانند اعتراض داشتند

تصاویر نشانگر انبوهی از جمعیت است که  بدون در نظر گرفتن فاصله‌گیری اجتماعی، گرد هم آمده‌اند - Frederic J. BROWN / AFP

خیل زیادی از معترضان در شهر «هانینگتون بیچ» در شمال کالیفرنا گرد هم آمدند. اعتراض آنها به تصمیم فرماندار گاوین نیوسام بود که با بستن سواحل، از مردم خواسته بود در خانه‌هاشان بمانند تا از بیشتر شدن شیوع کرونا جلوگیری کنند.

فرماندار نیوسام بعد از آن که مردم با نقض قوانین قرنظینه کرونا به سواحل شنی و موج سواری برای تفریخ هجوم بردند، صبح روزجمعه اقدام به بستن ساحل اورنج  کانتی کرد.

پلیس تخمین می‌زند که روز جمعه دراسکله پیر بین ۲۰۰۰ تا ۳۵۰۰ فرد ، در «هانینگتون بیچ» با در دست گرفتن تابلوها و در حالی که پرچم‌های خود را تکان می‌دادند، در اعتراض به این تصمیم گرد هم آمدند. برخی از آن‌ها از حامیان دونالد ترامپ بودند.

تصاویر هوایی نشانگر انبوهی از جمعیت است که  بدون در نظر گرفتن قوانین سازمان بهداشت مبنی بر فاصله‌گیری اجتماعی، گرد هم آمده‌اند. برخی از عکس‌ها هم تعداد کمی از افراد را در حالی که ماسک پوشیده‌اند، نشان می‌دهد. پلیس‌های اسب‌سوار برای جلوگیری از رفت و‌آمد هم بخشی از این تصاویر بودند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

فرماندار اعلام کرد که تعطیلی ساحل موقتی است و به زودی پس از دریافت دستور از مقامات رسمی که شامل «چارچوب و روش درست و خاص خود است»،  دوباره بازگشایی خواهد شد.

در پاسخ، شورای شهر «هانینگتون بیچ» رای به اعتراض قانونی علیه فرماندار نیوسام داده است و شهر دانا پوینت هم از طریق پیگرد قانونی، به مخالفت با فرماندار و ایالت برمی‌خیزد.

مقامات «اورنج کانتی»، «عکس‌های گمراه‌کننده» را عامل تصمیم فرماندار (به بستن ساحل) دانسته‌اند و می‌گویند که لنزهای عکاسی راه دور، باعث شده‌اند تا ساحل شلوغ‌تر از میزان واقعی به نظر برسد.

مقامات «هانینگتون بیچ» مدعی‌اند که «شهرداری ناحیه تلاش‌های چشمگیر و گسترده‌ای» در جهت فاصله‌گیری وتسهیل روابط اجتماعی در ساحل به‌کار گرفته است.

تصاویر هوایی نشان می‌دهد که صدها نفر در «هانینگتون بیچ» کالیفرنیا برای اعتراض به تصمیم فرماندار نیوسام مبنی بربستن سواحل برای پیشگیری از انتشار ویروس و توصیه به در خانه ماندن، گرد هم آمده‌اند. بسیاری از معترضان فاقد ماسک، در حالی که راه را بند آورده‌اند ویرووس کرونا را به مبارزه می‌طلبند.

© The Independent

بیشتر از جهان