نقشه راه شش مرحله‌ای کالیفرنیا برای بیرون آمدن از قرنطینه

فرماندار کالیفرنیا: این ایالت به تدریج از رویکرد جمعی به سراغ رویکرد فردی می‌رود

گوین نیوسام فرماندار کالیفرنیا کلیات طرحی جدید و شش مرحله‌ای برای بازگرداندن اقتصاد این ایالت به روی پای خودش در دوران پس از  همه‌گیری کرونا را اعلام کرد.

به گفته فرماندار کالیفرنیا این ایالت در پی آن بوده است تا برای زدودن ویروس از کالیفرنیا از رویکرد جمعی به سراغ رویکردی فردی‌تر برود.

این فرماندار دمکرات روز سه‌شنبه در نشستی مطبوعاتی در مورد چارچوبی صحبت کرد که دولت این ایالت برای بازگشت به وضعیت عادی تدوین کرده است و گفت همه چیز به اجرای شش کار بستگی دارد.

نخستین کار افزایش آزمایش‌ها برای شناسایی و قرنطینه کردن مبتلایان به منظور جلوگیری از شیوع ویروس در درون ایالت است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مرحله دوم حفظ هوشیاری و پاسداری از گروه‌های آسیب‌پذیر مثل کهن‌سالان و افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای است که بیش‌تر در معرض تهدید عواقب جدی این ویروس هستند.

کار سوم برآوردن نیازهای مستمر بیمارستان‌ها در زمینه تجهیزات و منابعی مثل «انبوه تجهیزات حفاظتی لازم برای کارکنان» است تا بتوانند از پس جهش‌های بالقوه بیماری برآیند.

فرماندار کالیفرنیا گفت باید در مرحله چهارم نیز به همکاری با کارشناسان برای یافتن درمان‌ها و معالجه‌ها ادامه داد و « بین دانشگاهیان و محققان با آن‌هایی که در خط مقدم مقابله با کرونا هستند ارتباط برقرار کرد».

«نقشه‌بندی مجدد» محوطه‌های عمومی درون شرکت‌ها و تأسیسات بزرگ و کوچک به منظور استمرار فاصله‌گذاری اجتماعی نیز مرحله پنجم است.

گام آخر نیز بازنگری در مقررات و ایجاد سازوکارهای اجرایی برای « گذر از مداخلات سخت‌گیرانه‌تر به مداخلات آسان‌گیرانه‌تر» مثل بازنگری در بخش‌نامه‌های قرنطینه خانگی است.

فرماندار کالیفرنیا برای تدوین معیارهای مشترک برگشتن به وضعیت عادی با جی‌ اینسلی فرماندار واشینگتن و کیت براون فرماندار اورگن همکاری می‌کرده است.

این نخستین بار بود که آقای نیوسام دیدگاه‌هایش در این زمینه‌ها را با مردم در میان می‌گذاشت.

طبق اعلام دانشگاه جان هاپکینز، شمار مبتلایان به کرونا در کالیفرنیا در روز سه شنبه به بیش از ۲۳ هزار نفر رسید و تا کنون بیش از ۷۰۰ نفر در این ایالت بر اثر کرونا جان باخته‌اند.

© The Independent

بیشتر از جهان