ولیعهد دوبی مخارج بیمارستان زایمان چهار قلوی یک مادر نیجریه‌ای را می‌پردازد

پدر نوزادان: «هنوز شگفت‌زده‌ایم چون واقعاً نمی‌دانستیم از کجا باید خرج بیمارستان را تامین کنیم»

پدر کودکان، در دوبی آشپز یک رستوران است-KARIM SAHIB / AFP

طبق گزارش‌ها، ولیعهد دوبی مخارج سرسام‌آور بیمارستان مادر نیجریه‌ای را که در آن امیرنشین با چهارقلوهایش گیر افتاده بود، پرداخته است.

ولیعهد امارات، شیخ حمدان بن محمد بن راشد المکتوم، مخارج سنگین درمانی سولیه عبدالکریم ۲۹ ساله و شوهرش تیجانی عبدالکریم را پس از تولد فرزندانشان پرداخت. چهارقلوها دو پسر و دو دختر بودند که در روز اول ژوئیه در بیمارستان زنان و کودکان لطیفه به دنیا آمدند.

چهارقلوها در هفته سی و یکم آبستنی و نارس، در بخش سزارین اضطراری به دنیا آمدند. آن‌ها را در بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان زیر تنفس مصنوعی قرار دادند و از زمان تولد تا ترخیص، هزینه‌های درمانی آن‌ها به ۴۰۰ هزار دینار امارات (حدود ۸۲ هزار و ۹۱۲ پوند) رسید.

آقای تیجانی ۳۲ ساله که آشپز رستورانی در دوبی است، در مصاحبه با شبکه سی‌ان‌ان گفت که خانواده‌اش بیمه درمانی ندارند و از نگرانی «بی‌خواب و خوراک» شده بوده‌اند که چطور باید مخارج بیمارستان را بپردازند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

نیجریه‌ای‌های مقیم دوبی و نیز شهروندان سایر کشورها در آن شهر برای کمک به این خانواده بسیج شدند و ۴۲ هزار دینار (۸ هزار و ۷۰۰ پوند) پول جمع کردند تا بخشی از مخارج پزشکی را بپردازند. وقتی ولیعهد از طریق رسانه‌ها از ماجرای این خانواده آگاه شد، برای پرداختن مخارج بیمارستان آنان قدم پیش‌ گذاشت.

آقای تیجانی گفت: «خیلی لطف بزرگی کردند. هنوز در شگفتیم، چون واقعاً نمی‌دانستیم از کجا باید خرج بیمارستان را تامین کنیم.»

این زوج تصمیم گرفتند برای تشکر، نام ولیعهد را بر دو تن از فرزندان پسرشان، و نام بیمارستان یعنی «لطیفه» را هم بر یکی از دخترها بگذارند.

دکتر مونا تحلک، رئیس آن بیمارستان، در بیانیه‌ای اعلام کرد که سخاوت ولیعهد، آن خانواده و کارکنان بیمارستان را «میخکوب» کرده است.

او گفت: «از این سخاوت شیخ حمدان بسیار سپاسگزاریم. ایشان همه مخارج درمانی مادر و چهارقلوها را پرداخت کرده‌اند.»«خوشحالیم که در تلاش برای ارائه باکیفیت‌ترین خدمات پزشکی در سطح جهانی به بیمارانمان، از حمایت سران کشورمان برخورداریم.»

سی‌ان‌ان هفته پیش گزارش داد که این زوج تصمیم داشتند خانم سولیه را که نظافتچی بیمارستان است، برای زایمان به نیجریه بفرستند، چون در منزل اشتراکی با دیگران زندگی می‌کردند و حتی با دستمزد هر دوی آنان روی هم، اجاره خانه‌ای بزرگتر برایشان دشوار بود.

اما محدودیت‌های سفر به علت همه‌گیری ویروس کرونا باعث شده بود که در دوبی گیر بیفتند. فقط پروازهای سیاسی و ضروری اجازه ورود به نیجریه دارند و تعداد پروازها به آن کشور بسیار محدود است.

به دنیا آمدن زودهنگام و غیرمنتظره بچه‌ها نیز موجب تحمیل فشار مالی بیشتر به این زوج شد.

آقای تیجانی گفت که حمایت‌های نیجریه‌ای‌ها و ساکنان خارجی دوبی که به آن‌ها در پرداختن دو ماه اجاره خانه‌ای بزرگتر برای کل خانواده کمک کردند، او را تحت تأثیر قرار داده است. نوزادان اکنون از دستگاه تنفس مصنوعی جدا شده‌اند و به زودی آماده ترخیص از بیمارستان خواهند بود.

© The Independent

بیشتر از جهان