مد در دوران کرونا: ماسک، لباس ورزشی و صندل

محبوب‌ترین محصولات سه ماهه گذشته ماسک و کفش روباز بودند

به نظر می‌رسد حمایت نایکی از کارزار ضد نژادپرستی، باعث افزایش محبوبیت این نام تجاری شده‌است- PIXABAY

با ادامه روند همه‌گیری ویروس کرونا، مردم جهان راحتی و ایمنی را در اولویت قرار داده‌اند و گزارش جدیدی نشان می‌دهد که پوشاک ورزشی، کفش روباز و ماسک صورت، تبدل به محبوب‌ترین پوشاک روز شده است.

روز چهارشنبه تارنمای «لیست»، مخصوص جست‌وجوی پوشاک روز، جدید‌ترین فهرست سال ۲۰۲۰ خود را منتشر کرد و از عادت‌های خرید ماهانه بیش از ۹ میلیون نفر در سه‌ماهه گذشته پرده برداشت.

این گزارش با استفاده از داده‌های جست‌وجوی لیست و گوگل، داده‌های حراجی‌ها، نام‌های تجاری، رسانه‌های اجتماعی، و نیز آمار فعالیت جهانی در این عرصه در ماه‌های آوریل، مه و ژوئن تهیه شده است و نشان می‌دهد که نایکی در حال حاضر محبوب‌ترین نام تجاری در جهان است.

نایکی با کنار زدن آف-وایت، نام تجاری‌ مجلل در عرصه پوشاک خیابانی که ۹ ماه پیش از آن در رتبه اول محبوبیت جهانی قرار داشت، رتبه اول را در سه ماهه اخیر در اختیار خود گرفت. این نخستین بار از آغاز انتشار فهرست لیست است که یک نام تجاری مجلل در این جایگاه قرار نمی‌گیرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

افزایش ۱۰۶ درصدی تقاضا برای  لباس راحتی، نقش مؤثری در موفقیت اخیر این نام تجاری داشته است، ‌اما این گزارش همچنین به اثر واکنش نایکی به قتل جورج فلوید و تظاهرات اخیر علیه نژادپرستی و بی‌رحمی پلیس در واکنش به قتل او نیز که مورد پسند مشتریان قرار گرفته است، اشاره دارد.  

در این گزارش آمده است: «در ماه ژوئن و در پی مرگ جرج فلوید به دست نیروهای پلیس ایالات متحده، مردم تظاهرات‌کننده در سراسر جهان خواستار برابری بیشتر و عدالت نژادی شدند. برخی نام‌های تجاری کوشیدند نسبت به شرایط پیش آمده واکنش نشان دهند و خود را با آن وفق دهند، اما نایکی با دو پله صعود در جایگاه اول جهانی  قرار گرفت. این نام تجاری با تلاش پیگیر و با مجموعه‌ای از موفقیت‌های پی‌در‌پی، جایگاه خود را در سه‌ماهه گذشته تقویت کرد.»

پس از نایکی، ۱۰ نام تجاری برتر سه‌ماهه اخیر عبارتند از آف-وایت، گوچی، بلنچیاگا، پرادا، سن‌لورن، ورساچی، بربری، فندی و بوتِگا ونه‌تا. بسیاری از این نام‌های تجاری مبلغی را خرج تحقق آرمان‌های عدالت اجتماعی کردند یا برای کمک به مبارزه با همه‌گیری کرونایی پیش‌قدم شدند.

اما در پیوند با پوشاک، حیرت‌آور نیست که محصولات محبوب سه ماهه گذشته، چه زنانه و چه مردانه، ماسک و کفش روباز بوده باشد.

در میان پوشاک‌های زنانه، کفش‌های روباز آریزونای نام تجاری برکنستاک محبوب‌ترین محصول بوده است و در طول این سه‌ ماه، جست‌وجوی کفش راحتی روبسته ۲۲۵ درصد رشد داشته است.

دومین کالا در این فهرست، ماسک صورت ۵۷۵ دلاری با طرح ماه بوده است که نام تجاری مرین‌سر آن را در شمار محدود به بازار عرضه کرده است. این نکته نشان می‌دهد که مصرف‌کنندگان زن می‌خواهند به نحوی آب و رنگ شیک و امروزی به سبک زندگی جدیدشان بدهند.

به نظر می‌رسد که محصولات مشابه در میان مردان نیز جزو محبوب‌ترین‌ها‌ بوده است. ماسک صورت آف-وایت در صدر فهرست لیست بوده است و پس از آن کفش‌های مجلل طراحی‌شده توسط برونلو کوچینلی از نام تجاری برکنستاک، در این فهرست آمده است.  

سه کفش کتانی از نام‌های تجاری اسیکس، آف-وایت و نایکی و شلوار کتان ییزی، کلاه بیسبال گوچی و ژاکت جی‌دبلیو اندرسون نیز به فهرست ۱۰ محصول مردانه محبوب راه یافته است.

گزارش کامل را اینجا ببینید.

© The Independent

بیشتر از زندگی