همه مردم باید در اماکن عمومی نیویورک از ماسک صورت استفاده کنند

فرماندار نیویورک گفت قدم زدن به تنهایی بدون استفاده از ماسک «بلامانع» است

اندرو کومو، فرماندار ایالت نیویورک گفته است ساکنان این ایالت باید از این پس، در خارج از خانه و در شرایطی که حفظ فاصله اجتماعی امکان ندارد، از ماسک یا پوشش پارچه ای استفاده کنند.

آقای کومو، روز چهارشنبه، در جریان کنفرانس خبری روزانه اش گفت این دستور جدید برای حفاظت هرچه بیشتر ساکنان نیویورک از ابتلا به ویروس کرونا در خارج از خانه هایشان است. 

او گفت فرمان اجرایی جدید باید «در هر شرایطی که حفظ فاصله اجتماعی در اماکن عمومی امکان پذیر نیست» اعمال شود. این فرمان از سه روز دیگر اجرایی خواهد شد که به مردم فرصت آمادگی بدهد.

آقای کومو افزود: «دولت های محلی باید این دستور را به مورد اجرا بگذارند.» او همچنین گفت در حال حاضر برای عدم مراعات این فرمان جرمهای درنظر گرفته نشده اما نهایتا خواهد شد.

در حال حاضر، در چارچوب مقررات قرنطینه، ساکنان نیویورک اجازه دارند به عنوان نوعی ورزش در محله خود پیاده‌روی کنند. آقای کومو گفت قدم زدن به تنهایی بدون استفاده از ماسک «بلامانع» است.

فرماندار نیویورک افزود: «اگر از وسائل ایاب و ذهاب عمومی استفاده می کنید، اگر سوار اتوبوس می شوید، اگر مترو می گیرید، اگر روی سکوی مترو می ایستید، اگر در محله ای از نیویورک که شلوغ است راه می روید، اگر در پیاده رو هستید، اگر در پیاده رو از کنار مردم رد می شوید، نمی توانید فاصله اجتماعی را رعایت کنید و باید ماسک بپوشید.»

دستور فرمانداری ایالت نیویورک به دنبال اعلامیه روز چهارشنبه «بیل دو بلاسیو» شهردار نیویورک صادر شد که گفت ساکنان شهر باید هنگام ورود به فروشگاه ها از ماسک صورت استفاده کنند.

در حال حاضر ساکنان نیویورک باید در سراسر این ایالت در اماکنی که حفظ فاصله دو متری امکان ندارد، از ماسک صورت استفاده کنند.

خبر فوری: من امروز در یک فرمان اجرایی گفتهام همه مردم بایددر اماکن عمومی که حفظ فاصله اجتماعی ممکن نیست از ماسک صورت استفاده کنند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آقای کومو، ضمن اشاره به افزایش موارد تست کرونا و دستگاههای تنفسی در جریان نخستین موج اپیدمی کرونا گفت: «همکاری» میان ایالات و دولت مرکزی ضروری است.

کمیت آزمایش کرونا روی مردم، سرچشمه نارضایتیهای بسیاری در ایالات متحده بوده است. در کشورهایی مثل کره جنوبی (که کنترل اپیدمی در آن بسیار موفقیت آمیز بوده) دولت اولویت را به آزمایش مردم داده تا بتواند نحوه نفوذ و سرایت ویروس در میان اجتماعات را پیگیری کند. آمریکا در مقایسه (با کره جنوبی) بسیار عقب است. 

هفته گذشته پرزیدنت ترامپ گفت تاکنون دو میلیون آمریکایی مورد آزمایش کرونا قرار گرفته اند که افزایشی چشمگیر از هنگام آغاز اپیدمی است. اما کارشناسان پزشکی از جمله دکتر آنتونی فاوچی اذعان دارند که زمانی که مقررات قرنطینه در بخش هایی از کشور ملغی شود، آزمایش های بیشتری برای جلوگیری از شیوع مجدد کووید ۱۹ لازم خواهد بود.

فرماندار نیویورک گفته است که این ایالت بودجه و امکانات لازم را برای آزمایش های بیشتر در اختیار ندارد، که احتمالا اکثر ایالات آمریکا در این معضل شریکند.

آقای کومو گفت: «هرچه بیشتر آزمایش شود، اقتصاد بیشتر بازگشایی خواهد شد.»

در نیویورک، سیر صعوی ابتلا و درمان در بیمارستان ها افزایش نیافته، ما تعداد تلفات ناشی از عوارض کرونا همچنان بالاست. در روز سه شنبه، ۷۵۲ نفر در نیویورک به دنبال ابتلا به کووید ۱۹ جان سپردند.

آقای کوومو همچنین در مورد مراحل بازگشایی ایمن اقتصاد در اثنای همه گیری صحبت کرد. وی از دولت ترامپ خواست تا اولویت‌بندی تست‌کرونا با توجه به موج بعدی مقابله با کروناوس را انجام دهد.

ایالت  نیویورک که مرکز ثقل کووید -۱۹ بوده اس ، آزمونی برای ایالات متحده است. اما فرماندار نیویورک گفت که تلاش‌های انجام‌شده کافی نیست تا با خیال راحت اقتصاد را قبل از ساخت واکسن مجدداً باز کرد: «ما بیش از هر ایالت دیگری تست انجام داده‌ایم. تقریبا ۵۰۰ هزار تست. در همه این مدت ما تنها ۵۰۰ تست انجام داده‌ایم.  

وی گفت: "این تعداد زیادی آزمایش است. بله ، اما این برای تنها بیش از یک ماه است. شما در مورد ایالتی با بیش از ۱۹ میلیون نفر جمعیت صحبت می‌کنید.»

«حقیقت فراموش نشدنی» این است که ایالت ظرفیت تست در میزانی که به آن نیاز دارند برای در نظر گرفتن زمان بازگشایی را ندارد: «ما نمی توانیم بدون پشتیبانی فدرال این کار را انجام دهیم.»

© The Independent

بیشتر از جهان