پیمان ازدواج در لحظه عبور ستاره دنباله‌داری که هر۶۸۰۰ سال مشاهده می‌شود

نیووایز در نزدیک‌ترین موقعیت خود به زمین، بیش از ۱۰۰ میلیون کیلومتر با کره ما فاصله داشت

به رغم شرایط دشور (و گذر ستاره دنباله‌دار از جو زمین)، لیچ توانست آن لحظه را با دوربین خود ثبت کند-Instagram @tleach18

یک زوج در آمریکا پیمان ازدواج خود را در لحظه عبور ستاره دنباله‌داری برقرار کردند که هر ۶۸۰۰ سال یک بار از نیم‌کره شمالی قابل مشاهده است.

جان نیکوترای ۳۳ ساله، ابتدا در نظر داشت که در کنار دریاچه کراتر در اوریگان به دوست دختر ۲۶ ساله‌اش، اریکا پندراک، پیشنهاد ازدواج بدهد، اما با شروع بحران کرونا مجبور شد برنامه مسافرتش را لغو کند.

نیکوترا که از کریستمس ۲۰۱۹ قصد ازدواج داشت، سپس تصمیم گرفت از یک فرصت آسمانی نادر در شهر خودش بهره‌برداری کند.

او که از طریق اینستاگرام با دوست دخترش آشنا شده بود، می‌دانست که ستاره دنباله‌دار نیووایز بین روزهای ۱۵ تا ۲۳ ژوئیه قابل مشاهده است، پس لازم بود تا به سرعت وارد عمل شود.

خوشبختانه دوست مشترک این زوج، عکاس تیم لیچ، قبلا از ستاره‌های دنباله‌دار عکس گرفته بود و به همین خاطر دقیقا از شرایط لازم برای عکاسی از مراسم عقد و ستاره دنباله‌دار آگاه بود.

نیکوترا و پندراک روز ۱۸ ژوئیه با لیچ در پارک جنگلی «Old Forge» در شمال نیویورک دیدار کردند. پندراک اما هیچ خبری از نقشه آنها نداشت.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

نیکوترا به نشریه اینسایدر گفته است: «فقط یادم است که چه موجی از شادی در وجودم بود. اعصابم بی حس شده بود. با خودم گفتم من عاشق این دختر هستم و با او ازدواج می‌کنم.» و سپس زانو زده واز دوست‌دخترش تقاضای ازدواج کرده است.

به رغم شرایط دشور (و گذر ستاره دنباله‌دار از جو زمین)، لیچ توانست آن لحظه را با دوربین خود ثبت کند.

نیکوترا گفت: «او بزرگترین لحظه زندگی من ثبت کرد.»

این زوج که هنوز تاریخ عروسی خود را مشخص نکرده‌اند، عکس‌شان را در صفحات اجتماعی منتشر کردند، که مورد توجه فضانورد گارت رایزمن قرار گرفت.

او به این زوج گفت: «بسیار عالی! تبریک می‌گویم.»

نقطه حضیض ستاره دنباله‌دار نیووایز، یعنی نزدیک‌ترین فاصله آن با کره زمین، در شب ۲۲ ژوئیه رقم خورد و دنباله‌دار پس از آن سفرش را به سوی دورترین نقاط منظومه شمسی آغاز کرد.

با توجه به محاسبه‌گر مدار خورشیدی ناسا، نیووایز در نزدیک‌ترین موقعیت خود به زمین، بیش از ۱۰۰ میلیون کیلومتر با کره ما فاصله داشت.

© The Independent

بیشتر از زندگی