ستاره دنباله‌داری که با چشم غیرمسلح قابل مشاهده است

این شیء فضایی در مسیر خود، اواخر هفته گذشته در نزدیک‌ترین فاصله با خورشید قرار گرفت

به نظرمی‌رسد که این شیء تازه کشف‌شده، مواجهه نزدیک با خورشید را تحمل کرده است-HO / NASA/ESA/HUBBLE / AFP

یک ستاره ‌دنباله‌دار نخستین بار اواخر ماه مارس کشف شد و با این وعده که به‌زودی با چشم غیرمسلح قابل‌دیدن است هیجان بسیاری برانگیخت.

برخلاف سایر منظره‌های نجومی اخیر، همچون ستاره دنباله‌دار اطلس، به نظرمی‌رسد که این شیء تازه کشف‌شده، مواجهه نزدیک با خورشید را تحمل کرده و در کنار آن باقی‌مانده است چون در حال حرکت به دور زمین است.

این ستاره دنباله‌دار آن‌قدر به ما نزدیک شده که از زمین با چشم غیرمسلح قابل‌تشخیص است؛ اما تصاویر جدید ایستگاه فضایی بین‌المللی جزییات خیره‌کننده‌ای از آن را به تصویر می‌کشد.

این شیء فضایی در مسیر خود در اواخر هفته گذشته در نزدیک‌ترین فاصله با خورشید قرار گرفت و آن‌قدر نزدیک شد که داخل مدار عطارد قرار گرفت. بعد از آن‌که چنان فاصله نزدیکی با خورشید را طاقت آورد، در مسیر بازگشت و دور شدن از منظومه شمسی قرارگرفته و اواخر این ماه به ما نزدیک‌تر می‌شود.

تصاویری که ایستگاه فضایی بین‌المللی از این شیء گرفته، یک ستاره با دنباله روشن را نشان می‌دهد. به دلیل همین دنباله است که او بیش از آن‌که یک سیاره باشد، یک ستاره دنباله‌دار شناخته‌شده است.

این ستاره دنباله‌دار اکنون هم با چشم غیرمسلح از زمین قابل‌دیدن است. افرادی که خوش‌شانس باشند که در زمان و شرایط درست به آسمان نگاه کنند، می‌توانند آن را ببینند.

آینده این شیء – و روشنایی آن – نامشخص است اما تاکنون سالم باقی‌مانده است. این ستاره دنباله‌دار باید هفته آینده در آسمان اوایل غروب و صبح زود قابل‌مشاهده باشد.

© The Independent

بیشتر از جهان