فرود اضطراری هواپیمای رایان‌ایر در پی تهدید بمب‌گذاری

دو مرد ۴۷ و ۲۶ ساله که مشکوک‌ به گذاشتن آن هشدار در هواپیما هستند، در بازداشت به‌سر می‌برند

مسافران پس از تفتیش پلیس، با هواپیمای دیگری به سفر خود به دوبلین ادامه دادند-Oli SCARFF / AFP

پرواز شرکت‌ هوایی رایان‌ایر به دلیل تهدید به بمب‌گذاری مجبور به فرود اضطراری شد. دو نفر در رابطه با این اتفاق دستگیر شدند.

در پرواز دوشنبه شب کراکوف به دوبلین یادداشتی در یکی از توالت‌های هواپیما پیدا شد که در آن ادعا شده‌بود مواد منفجره در هواپیماست. این پرواز به سمت فرودگاه استانستد هدایت شد.

پس از آن‌که پیام هشدار خلبان از سوی مقام‌های وزارت دفاع بریتانیا به تایید رسید، دو فروند جت تایفون از پایگاه هوایی کونینگزبای در لینکولن‌شایر اعزام شدند تا هواپیما را مورد بررسی قرار دهند.

یک سخنگوی شرکت هوایی رایان‌ایر توضیح داد: «خلبان پس از هشدار به مقام‌های بریتانیا به سمت نزدیک‌ترین فرودگاه (استانستد) تغییر مسیر داد و هواپیما به‌صورت عادی به زمین نشست، اما به مکان دوری منتقل شد و مسافران به سلامت از آن خارج شدند.»

پلیس منطقه اسکس گفت که در پی هشدار امنیتی، هواپیما روز دوشنبه تغییر مسیر داد اما هیچ چیز مشکوکی در آن پیدا نشد. به گفته پلیس، دو مرد از مسافران هواپیما دستگیر شدند.

یک سخن‌گوی نیروی هوایی در‌این‌باره گفت: «این پرواز ساعت حدود ۶.۴۰ صبح دوشنبه ۱۳ ژوئیه به سمت فرودگاه استانستد تغییر مسیر داد. اما پس از آن‌که هیچ چیز مشکوکی در هواپیما پیدا شد، به فرودگاه استانستد بازگردانده شد.»

او افزود: «دو مرد ۴۷ و ۲۶ ساله که مشکوک‌ به گذاشتن آن هشدار در هواپیما هستند، در بازداشت به‌سر می‌برند.»

مسافران پس از تفتیش پلیس، با هواپیمای دیگری به سفر خود به دوبلین ادامه دادند.

شرکت هواپیمایی رایان‌ایر در اطلاعیه‌ای از مسافران برای مشکل و تاخیری که پیش‌آمده عذرخواهی کرده‌است.

© The Independent

بیشتر از جهان