فرود اضطراری یک هواپیما در اتوبانی در شهر کبِک کانادا

این هواپیما به آرامی در میان خودروهای در حال حرکت فرو آمد

عکس از شبکه‌های اجتماعی

یک هواپیمای کوچک پس از بروز مشکل فنی هنگام پرواز، ناچار به فرود اضطراری در یک اتوبان شلوغ در شهر کبک کانادا شد. 

ویدیویی که از لحظه وقوع حادثه توسط یک شاهد عینی به نام متیو لکرک گرفته شده است، هواپیمایی را نشان می‌دهد که بر فراز بزرگراه هر لحظه پایین و پایین‌تر می‌آید تا سرانجام مشخص می‌شود که این فقط یک پرواز پایین یا سانحه نیست، بلکه یک فرود کاملا کنترل شده است. 

این رخداد صبح روز پنجشنبه در بزرگراه ۴۰ در شهر کبک اتفاق افتاد و هواپیما که در مسیر حرکت اتومبیل‌ها در پرواز بود، به آرامی در میان خودروهای در حال حرکت فرود آمد.

گرچه به‌نظر می‌رسید که اتومبیل‌ها از سرعتشان کاسته بودند، اما هیچ یک از رانندگان هنگام نشستن هواپیما بر زمین، توقف کامل نکردند. به محض توقف هواپیما در میانه اتوبان، خودروهایی که پشت سر آن بودند، از کنارش عبور کردند و به حرکت‌شان ادامه دادند. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گزارش شبکه سی بی سی کانادا، حدود ساعت ۱۰:۳۰ صبح پنجشنبه خلبان هواپیمای «پایپر چروکی»‌ با اداره آتش‌نشانی کبک تماس گرفته بود تا برای فرود در اتوبان واقع در چند کیلومتری جنوب فرودگاه بین‌المللی ژان لساژ، اجازه بگیرد. 

شبکه سی بی سی با ژان پل داوس، از شاهدانی که در زمان وقوع حادثه در پارکینگ یک فروشگاه گل و گیاه بوده است، صحبت کرده است. او می‌گوید: «تعجب کردم. اولین باری بود که می‌دیدم یک هواپیما در اتوبان فرود می‌اید. قبلا فقط در فیلم‌ها دیده بودم.» 

ایان مالون، در توییتی راجع به واکنش افراد نسبت به ویدیوی فرود آمدن هواپیما نوشت: «‌صادقانه بگویم، باورش سخت است... چطور راننده‌ها جای بیشتری به هواپیما ندادند. همه خودروها آن را دور می‌زنند، گاز می‌دهند و می‌روند. گویی او یک مزاحم است... هواپیماهای مزاحم بازم آمده‌اند در مسیرشان... بدون این که مالیات راه‌ بپردازند! »‌

بیل نونان، سخنگوی اداره آتش‌نشانی محلی، به تلویزیون سی بی سی گفت که وقتی پرسنل آتش‌نشانی به محل وقوع حادثه رسیدند، هواپیما سالم فرود آمده بود و خلبان هم زخمی نشده بود. 

در پی این حادثه،‌ در حالی که پرسنل آتش‌نشانی هواپیما را به سوی پارکینگی در نزدیکی محل اسکورت می کردند، ترافیک به مدت کمتر از یک ساعت متوقف شد.

پلیس تایید کرده که مشکل فنی خلبان را مجبور به این فرود حیرت‌آور کرده است.

© The Independent

بیشتر از جهان