کرونا در نیویورک؛ ثبت اولین روز بدون مرگ‌ومیر پس از چهارماه

کرونا جان ۲۲ هزار نفر را در نیویورک گرفته است

آمار حاکی از آن است که شهر نیویورک تقریبا ۴۸ ساعت را بدون مرگ حاصل از کووید-۱۹ تجربه کرده است- Angela Weiss / AFP

به گفته مقامات، شهر نیویورک هفته گذشته با عدم ثبت هیچ مرگی در اثر کووید-۱۹ ظرف ۲۴ ساعت برای اولین بار از ماه مارس به دستاوردی جدید در کنترل این بیماری عالم‌گیر رسید.

به گزارش‌های واصله، اطلاعات ویروس کرونا که روز یک‌شنبه منتشر شد نشان می‌دهد هیچ مرگی در روز شنبه ثبت نشده است که به آمار مرگ‌های حاصل از کووید-۱۹ از تاریخ ۱۱ مارس تاکنون پایان داد.

ویروس کرونا در فاصله ۱۱ مارس تا ۱۱ ژوئیه جان ۲۲ هزار نفر را در نیویورک گرفته است و روز گذشته اولین روز بدون مرگ از زمان شروع این بیماری عالم‌گیر بود.

اطلاعات اداره بهداشت نشان می‌دهد ۱۳ مارس تنها روز قبل از این مورد بوده است که از شروع شیوع این بیماری و ظرف ۲۴ ساعت هیچ مرگی در اثر ویروس کرونا در شهر گزارش نشده است.

این اداره روز یک‌شنبه اظهار داشت دو مرگ احتمالی ناشی از ویروس کرونا در روز جمعه گزارش شد و هیچ مرگ دیگری به کووید-۱۹ نسبت داده نشده است.

آمار حاکی از آن است که شهر نیویورک تقریبا ۴۸ ساعت را بدون مرگ حاصل از کووید-۱۹ تجربه کرده است.

این در حالی است که پذیرش در بیمارستان‌های ایالت نیویورک نیز در روز شنبه برای اولین بار از تاریخ ۱۸ مارس به زیر ۸۰۰ نفر رسید.

در همین حال میانگین مرگ‌های هر سه روز در این ایالت نیز به هفت نفر رسید که کمترین میزان آن از تاریخ ۱۶ مارس است.

فرماندار اندرو کومو با صدور بیانیه‌ای گفت ساکنان نیویورک «نباید حالا که این قدر سخت کوشیده‌ایم تا به این جا برسیم تسلیم شوند به ویژه که شاهد افزایش موارد مبتلا در سراسر کشوریم و این‌جا هم همه از قوانین پیروی نمی‌کنند.»

او در مصاحبه‌ای افزود این ویروس می‌تواند به نیویورک «باز گردد»، ایالتی که آمار مرگ آن با ۷۹۹ نفر در ۸ آوریل به اوج رسید.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او گفت: «دوباره به این جا باز خواهد گشت. مانند بازی کودکان می‌ماند که به دور هم می‌چرخند. این امر کاملا قابل پیش‌بینی است و ما دوباره شاهد صعود موارد ابتلا خواهیم بود. می‌توانم بازگشت آن را از همین اکنون حس کنم. و واقعا شرایطی ظالمانه و ناخوشایند است.»

این اظهارات در حالی ابراز شد که با کنارگذاری محدودیت‌های قرنطینه، موارد ابتلا به کووید-۱۹ در ایالات تگزاس، فلوریدا و کالیفرنیا دوباره بالا گرفت.

© The Independent

بیشتر از جهان