آمار قربانیان کرونا در غرب و جنوب آمریکا به ۸۶نفر در روز رسید

علی‌رغم افزایش موارد ابتلا، پارک تفریحی والت دیزنی در شهر اورلاندو بازگشایی شد

ساحل معروف میامی در پی افزایش موارد  کرونا در ایالت فلوریدا برای چند روز بسته شد-Cliff Hawkins/Getty Images/AFP

شمار موارد روزانه مرگ بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در ایالات متحده، بر اثر موج ابتلا در جنوب و غرب کشور، شروع به افزایش کرده است. 

از آنجا که مرگ بر اثر ابتلا به کووید۱۹معمولا چند هفته پس از ابتلای فرد به ویروس رخ می‌دهد، پیش بینی می‌شود که شمار موارد مرگ نیز افزایش یابد. 

با در نظر گرفتن حالت انفجاری موارد ابتلا در ایالت‌های پرجمعیتی مانند تگزاس، فلوریدا و کالیفرنیا در هفته‌های اخیر، دانشمندان هشدار داده‌اند که شمار موارد روزانه مرگ‌ومیر با افزایش همراه خواهد بود.  

ویلیام هناگی، محقق بیماری‌های عفونی در دانشگاه هاروارد، گفت:‌ «سرایت مدام در حال افزایش است. و این افزایش در زمانی است که انتظارش را دارید.»

به گزارش خبرگزاری اسوشیتدپرس، داده‌پردازان و تحلیلگران آمار در دانشگاه جانز هاپکینز، میانگین هفت روزه گزارش‌های روزانه مرگ در ایالات متحده، از ۵۷۸ مورد در دو هفته پیش به ۶۶۴ در دهم ماه ژوئیه، افزایش یافته است، که هنوز به مراتب کمتر از نقطه اوج موارد ابتلا و مرگ در ماه آوریل است. 

در این دوره مورد نظر شمار موارد مرگ در ۲۷ ایالت افزایش یافته است، اما میانگین شمار قربانیان در اکثریت این ایالت‌ها زیر ۱۵ مرگ جدید در روز است، و گروه کوچکی از ایالت‌ها عامل افزایش آمار موارد مرگ در سطح ملی هستند. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

کالیفرنیا روزانه به شکل میانگین ۹۱ مورد مرگ گزارش می‌کند و در تگزاس، شمار روزانه موارد مرگ زیر ۶۶ نفر است. شمار موارد مرگ در آریزونا، ایلینوی، نیوجرسی و کارولینای جنوبی نیز افزایش چشمگیری داشته است. گمان می‌رود که بخشی از جهش جدید موارد مرگ در نیوجرسی به دلیل دفعات کمتر گزارش موارد احتمالی مرگ باشد. 

روز پنجشنبه، مسئولان بهداشت و سلامت در فلوریدا با ثبت مرگ ۱۲۰ نفر، بیشترین شمار موارد مرگ در یک شبانه‌روز را در این ایالت به ثبت رساندند. 

بنا به آمار وزارت بهداشت فلوریدا، روز جمعه نیز ۹۵ مورد مرگ دیگر بر اثر ابتلا به کوود-۱۹ به ثبت رسیده است. پیش‌تر، در روز شنبه آمار متفاوتی اعلام شده و به اشتباه شمار موارد مرگ ۱۸۸ نفر ذکر شده بود. 

همزمان با تلاش‌های این ایالت برای مهار انتشار ویروس کرونا، ۱۰ هزار و ۳۶۰ مورد جدید از ابتلای ویروس کرونا تشخیص داده شده است. 

بیمارستان‌های فلوریدا از پر شدن ظرفیت استفاده از واحدهای کمک تنفسی و مراقبت ویژه خبر می‌دهند و بر اساس تجربه بیمارستان‌های نیویورک در مارس و آوریل، طرح‌هایی را برای رسیدگی به موج بیماران به اجرا درمی‌آورند. 

در فلوریدا جواب تست کرونای تقریبا ۲۵۰ هزار شهروند مثبت اعلام شده است و نرخ افراد پذیرش شده در بیمارستان‌ها با سرعت رو به افزایش است. بیش از هفت هزار نفر، از جمله ۱۶۰۰ نفر تنها در میامی، در بیمارستان بستری شده‌اند. 

شمار موارد ابتلا از نیمه ژوئن و همزمان با تعطیلی مجدد بارها، رستوران‌ها و سواحل اندکی پس از بازگشایی، رو به افزایش گذاشت. 

علی‌رغم افزایش موارد ابتلا، پارک تفریحی والت دیزنی در شهر اورلاندو حدود چهار ماه پس از تعطیلی، روز شنبه بازگشایی شد. استودیوهای اپکات و هالیوود نیز روز چهارشنبه بازگشایی می‌شوند. 

مقرراتی چون کنترل درجه تب افراد و تمهیدات بهداشتی و نیز تغییراتی در مقررات غذاخوردن و ایستادن در صف، برای بازدید از جاذبه‌های این مراکز تفریحی و سرگرمی برقرار شده است. 

روز شنبه، شهر نیویورک که قبلا کانون شیوع کووید۱۹ در ایالات متحده بود، از کمترین شمار پذیرش افراد در بیمارستان‌ها و نیز شمار موارد مرگ در روز سنت پاتریک خبر داد. 

اندرو کومو، فرماندار نیویورک، بیم دارد که در میانه شیوع بیماری در ایالت‌های دیگر، موج دیگری از افزایش ابتلا در آن ایالت نیز حتمی باشد. 

گزارش‌های تکمیلی از اسوشیتدپرس 

© The Independent

بیشتر از جهان