فلوریدا شاهد بیشترین افزایش آمار موارد ابتلا به کرونا در یک روز

این افزایش از ابتدای شروع همه‌گیری کرونا در آمریکا بی‌سابقه بوده است

با وجود شیوع گسترده ویروس کرونا در ایالت فلوریدا، بیشتر سواحل این ایالت در تعطیلات روز استقلال آمریکا باز بود-Sam Greenwood/Getty Images/AFP

فلوریدا روز یک‌شنبه ۱۵ هزار و ۲۹۹ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا را گزارش کرد که بالاترین میزان افزایش در تمام ایالات این کشور از زمان شیوع این بیماری عالم‌گیر است.

وزارت بهداشت این ایالت آمار جدید ۲۶۹ هزار و ۸۱۱ مورد ابتلا را ثبت کرد. میزان مرگ مبتلایان نیز ۴۵ نفر افزایش داشت و آمار کلی درگذشتگان در اثر کووید-۱۹ در این ایالت در هفته جاری را به ۵۱۴ نفر رساند.

پیش از این کالیفرنیا رکورد بیشترین آمار مبتلایان در یک روز را با ۱۱ هزار و ۶۹۴ نفر در روز چهارشنبه از آن خود کرده بود و پیش از آن نیز نیویورک با ثبت ۱۱ هزار و ۵۷۱ مورد جدید در ۱۵ آوریل و در دوران اوج شیوع این بیماری در آن ایالت رکورددار بود.

کارلوس گیمنز، شهردار شهرستان میامی-دید روز یک‌شنبه به سی‌ان‌ان گفت بیمارستان‌های شهرستان او به زودی به حداکثر ظرفیت خود می‌رسد و نیاز به افزودن تخت‌های بیشتر، از جمله تخت‌های تکمیلی برای واحد مراقبت‌های ویژه است.

او گفت: «ما هنوز ظرفیت داریم ولی پر شدن این ظرفیت به شدت مایه نگرانی من است.»

فلوریدا به تدریج در حال بازگشایی اقتصاد و تجارت خود در دو ماه گذشته است و شهربازی دیزنی‌ورلد نیز بعد از ماه‌ها تعطیلی از شنبه پذیرای مهمانان شد.

آزمایش‌گیری در این ایالت طی ماه گذشته دو برابر شده و از روزی ۲۵ هزار آزمایش به حدود ۵۰ هزار آزمایش رسیده است، اما نرخ پاسخ مثبت آزمایش افراد نیز به شدت افزایش یافته است. یک ماه پیش کمتر از پنج درصد کسانی که آزمایش می‌دادند با نتیجه مثبت مواجه می‌شدند اما طی هفته گذشته این نرخ به بیش از ۱۹ درصد رسیده است.

دکترها می‌گویند انتظار دارند آمار مرگ بعد از افزایش موارد ابتلا روندی صعودی داشته باشد. نرخ مرگ معمولا دو تا چهار هفته بعد از ابتلا و با وخیم‌تر شدن حال بعضی از بیماران و نهایتا مرگ آن‌ها اتفاق می‌افتد. 

در پرتو این آمار بالای موارد جدید ابتلا، کارشناسان بهداشتی نگرانی خود را از گردهمایی‌های پرجمعیت در فلوریدا ابراز کردند.

دکتر سیندی پرینس، استاد بیماری‌های مسری در دانشگاه فلوریدا گفت این ایالت و ادارات محلی بهداشت باید علاوه بر آزمایش‌گیری، روند ردیابی تماس افراد با مبتلایان را تسریع بخشند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

نشست ملی حزب جمهوری‌خواه برای تایید نامزدی رییس‌جمهور ترامپ هنوز برای ماه آینده در جسکون‌ویل برنامه‌ریزی شده است. این شهر تاکنون شاهد بیش از ۱۲ هزار مورد ابتلا و مرگ ۷۶ نفر بوده است.

ران دسانتیس، فرماندار فلوریدا روز شنبه گفت داروهای تکمیلی و نیروهای پزشکی کمکی احتمالا به این ایالت فرستاده خواهند شد تا با افزایش موارد ابتلا مقابله شود و اشاره کرد مراقبت از کسانی که به این ویروس مبتلا شده‌اند و مداوای آن‌ها کاری بسیاری سخت و زمان‌بر است. به گفته فرماندار محموله‌ای از داروی آزمایشی رمدسیویر نیز به فلوریدا رسیده است.

آقای دسانتیس تعهد داده است با باز شدن مدارس در ماه آینده به بازگشایی فعالیت‌های این ایالت ادامه دهد چرا که خواسته و تاکید رییس‌جمهور دونالد ترامپ است تا گامی دیگر به سوی بازگشایی مجدد کشور بردارند.

او گفت: «ما می‌دانیم که عدم ارائه آموزش حضوری هزینه‌‌ای بسیار گزاف برای ما خواهد داشت. خوش‌بختانه احتمال ابتلا به کرونا در میان دانش‌آموزان بسیار پایین است.»

در کل ۳۳ ایالت در هفته جاری شاهد افزایش موارد ابتلای خود بوده‌اند. سه ایالت نیز افزایش ۱۰۰ درصدی آمار مرگ خود را در چهار هفته گذشته تجربه کرده‌اند.

مدلی که توسط نیکولاس ریش، متخصص آمار زیستی دانشگاه ماساچوست، ساخته شده حاکی از آن است که آمار مرگ در سراسر کشور تا اول اوت ممکن است به حدود ۱۵۰ هزار نفر برسد.

تا ۱۲ ژوئیه ایالات متحده بیش از ۳.۳ میلیون مورد ابتلا به کووید-۱۹ و بیش از ۱۳۵ هزار مرگ مبتلایان را رسما گزارش کرده است.

گزارش‌های تکمیلی از پرس اسوسیشن

© The Independent

بیشتر از جهان