جسیکا مالرونی برنامه تلویزیونی‌اش را از دست داد

جسیکا مالرونی صمیمی ترین دوست مگان، دوشس ساسکس است

جسیکا مالرونی در مراسم ازدواج مگان، دوشس ساسکس- AFP

جسیکا مالرونی برنامه تلویزیونی‌اش را به دلیل مناقشه‌ای بر سر برتری سفیدپوستان، از دست داد و از حرفه‌اش به عنوان متخصص مد اخراج شد. این مناقشه را یک چهره سیاهپوست و مشهور رسانه‌های اجتماعی به وجود آورد.

روز چهارشنبه ساشا اکستر، بلاگر سبک زندگی، ویدیویی ۱۴ دقیقه‌ای از جسیکا مالرونی را که ازدوستان صمیمی دوشس ساسکس است، در صفحه اینستاگرام خود به اشتراک گذاشت و ادعا کرد که جسیکا «در یک فراخوان عمومی» مردمی را که در جنبش «جان سیاهان مهم است» شرکت کرده‌اند، «رنجیده خاطر» کرده است.

اکستر ادامه داد: «بعد از آن مجوعه‌ای از رفتارهای عجیب و غریب و مشکل‌ساز پیش آمد که در نهایت باعث شد مالرونی روز چهارشنبه سوم ژوئن، پیام تهدیدی به من ارسال کند.»

این چهره تاثیرگذار «سبک زندگی»، توضیح داد که او و مالرونی دوستان نزدیکی بوده‌اند، و با آن که «به هیچ وجه جسیکا را نژادپرست» خطاب نکرد، گفت «جسیکا به ثروت و قدرت چشمگیر و برتری که به دلیل رنگ پوستش به دست آورده است، به خوبی واقف است.»

اکستر گفت: «این ویژگی، دوستان، به او اطمینان داد که می‌تواند با آن نوشته‌ها به کسب و سرزندگی من حمله کند» و سپس آن رفتار را «نمونه واضح امتیازات سفیدپوست بودن» دانست.

اکستر در ادامه مدعی شد که مالرونی هرگز نخواسته از جایگاهش استفاده کند و راجع به موضوع «جان سیاهان مهم است» حرف بزند»، و «ضرورتی برای آن احساس نمی‌کرد.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

وی افزود: « بهترین دوست او تقریبا یکی از مشهورترین زنان سیاهپوست در دنیاست. من واقعا نمی‌فهمم.»

اکستر ادعا می‌کند که مالرونی از او (اکستر) نزد بعضی از نشان‌های تجاری یا شرکت‌هایی که او با آنها کار می‌کند، بدگویی کرده است.

این چهره مشهور رسانه‌های اجتماعی، مالرونی را به فرستادن این پیام‌ها متهم کرده است: «من با شرکت‌ها و افراد هم راجع به این که با من ناعادلانه رفتار کرده‌ای، صحبت کرده‌ام. توفکر می‌کنی نظرت مهم است، نظرت فقط در صورتی مهم است که با مهربانی بیان شود نه با سرافکنده کردن مردمی که می‌کوشند یاد بگیرند. موفق باشی.»

مالرونی روز پنج شنبه یک عذرخواهی عمومی از اکستر را در اینستاگرام به اشتراک گذاشت.

او چنین آغاز کرد: «همان طور که بعضی از شما دیده‌اید، من و ساشا اکستر اختلاف عقیده‌ای داشته‌ایم.»

«او به حق، مرا به دلیل کم کاری‌ام در شرکت در گفت‌وگوی مهم و دشوار نژادپرستی و نابرابری در اجتماع‌مان، مورد خطاب قرار داده است.»

«من این گفته وی را شخصی قلمداد کردم و البته اشتباه بود. می‌دانم که باید بهتر باشم. هر یک از ما باید از جایگاه خود استفاده کند و با صراحت از آن حرف بزند.»

مالرونی افزود که هرگز قصد نداشته راه کسب و سرزندگی اکستر را به خطر بیندازد.

او گفت: «ما اختلاف نظرهایی داشتیم و این موضوع از کنترل خارج شد. من واقعا به خاطر آن متاسفم.»

مالرونی افزود: «من قصد دارم از این زمان برای بازتاب وقایع، یادگیری و شنیدن استفاده کنم. من به ساشا گفته‌ام که اگر می‌خواهد و یا هر وقت که راحت است، حساب کاربری من را در اختیار بگیرد و حرف دلش را بزند.»

«کار واقعی‌ای که تغییر را رقم می‌زند، فراتر از اینستاگرام است و من می‌خواهم که همه شما بدانید که من با تعهد از هر جایگاه و منبعی که در اختیار دارم، فعالیت مهم مبارزه با نژادپرستی را ادامه خواهم داد. امیدوارم که همه شما روی من حساب کنید.»

اکستر بر مبنای عکسی از پیام‌های خصوصی‌اش که در «استوری» حساب اینستاگرامش به اشتراک گذاشت، مدعی شده است که مالرونی از آن پس در پیام‌های خصوصی وی را تهدید به برخورد قانونی کرده است.

در آن تصویر که پیام خصوصی مالرونی در اینستاگرام را نشان می‌دهد، خوانده می‌شود: « پیگرد قانونی. موفق باشی (حال بهم زن).»

روز پنج شنبه مالرونی از برنامه تلویزیونی، «من انجام می‌دهم، دوباره انجام می‌دهم» (I Do, Redo) شبکه سی تی وی اخراج شد.

شبکه سی تی وی در توضیحی گفت: «از آنجا که رفتار اخیر یکی از مجریان نمایش ما، جسیکا مالرونی، با تعهد ما به تنوع و برابری در تضاد است، سی تی وی بلافاصله برنامه «من انجام می‌دهم دوباره انجام می‌دهم» را از کانال های بل مدیا و سایر شبکه‌های تاثیر‌گذار حذف کرده است.» 

علاوه بر آن، فروشگاه کانادایی هادسون بٍی اعلام کرد که مالرونی را «با توجه به رویدادهای اخیر» از سمت متخصص عروس و مد اخراج کرده است.

طبق گزارش‌ها، مالرونی و مگان مارکل، زمانی که دوشس ساسکس مشغول بازی در یک سریال حقوقی آمریکایی به نام «شکایات» (Suits) بود، یکدیگر را ملاقات کردند.

سه فرزند این متخصص مد کانادایی به عنوان ساقدوش و همراهان عروس در مراسم ازدواج مگان و دوک ساسکس در سال ۲۰۱۸، انتخاب شده بودند.

© The Independent

بیشتر از زندگی