تماس تلفنی ترامپ با خانواده فلوید؛ آنها فرصت صحبت نیافتند

برادر جورج فلوید: او مدام در حرفم می‌پرید ونمی‌خواست به حرف‌هایم گوش دهد

اما فیلانیز، برادر فلوید، می‌گوید که آقای ترامپ به او فرصت نداده تا خودش را ابزار کند و ظاهرا هیچ علاقه‌ای به حرف‌های او نداشته است -MANDEL NGAN / AFP

برادرِ جورج فلوید می‌گوید تماسی که دونالد ترامپ برای ابراز تسلیت به آن‌ها گرفته است، خیلی خوب پیش نرفته است. 

رئیس ‌جمهوری روز جمعه در کاخ سفید گفت که با خانواده فلوید صحبت کرده است. مرگ این مرد ۴۶ ساله آفریقایی- آمریکایی در حین دستگیری توسط نیروهای پلیس در مینیاپولیس، منجر به اعتراضات سراسری شده است.  

رئیس‌ جمهوری گفت که ابراز تاسف کرده است و به خانواده او گفته است که آن حادثه «صحنه‌ای وحشتناک» بود و «به نظر می‌رسد هیچ بهانه‌ای» برای مرگ فلوید موجود نیست. 

اما فیلانیز، برادر فلوید، می‌گوید که آقای ترامپ به او فرصت نداده تا خودش را ابزار کند و ظاهرا هیچ علاقه‌ای به حرف‌های او نداشته است. 

او به شبکه «ام اس ان بی سی» گفت: «او حتی به من فرصت نداد صحبت کنم. لحظه سختی بود. من سعی کردم با او صحبت کنم، اما او مدام در حرفم می‌پرید و انگار می‌خواست بگوید نمی‌خواهد به حرف‌هایم گوش دهد.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او افزود: «و من به او گفتم که چیزی نمی‌خواهم جز عدالت. گفتم باورم نمی‌شود که در روز روشن و در زمان حال کسی را لینچ کرده‌اند.»

پاسخ آقای ترامپ در روز شنبه (صحبت از این‌که «سلاح‌های هراس‌آور‌» و «سگ‌های وحشی» منتظر معترضان بیرون کاخ سفید هستند) نتوانست باعث آرام شدن تنش‌هایی شود که شب شنبه دوباره درگرفتند.

جو بایدن، رقیب ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری در ماه نوامبر، با خانواده فلوید صحبت کرده و در سخنرانی ویدیویی خواهان آرامش شده است. 

فیلانیز گفت  که او از آقای بایدن خواسته است که «لطفا، لطفا عدالت را در حق برادرم اجرا کنید.»

او افزود: «من محتاج چنین چیزی هستم. نمی‌خواهم ببینم که او هم مثل بقیه به تصویری روی لباس‌ها بدل می‌شود. هیچ کس شایسته چنین چیزی نبود. سیاه‌پوستان شایسته چنین چیزی نیستند. همه‌مان داریم می‌میریم. جان سیاه‌پوستان مهم است.»

مامور پلیسی که زانوی خودش را روی گردن فلوید قرار داد، با اتهام رسمی قتل مواجه شده است.

© The Independent