کدام هنرمندان تاکنون قربانی ویروس کرونا شده‌اند؟

حدود ۴۰۰هزار نفر در سراسر جهان در اثر ابتلا به کرونا جان باخته‌اند

پیام‌های هواداران «روی هورن» که در ۷۱ سالگی بر اثر کرونا جان‌باخت. هورن سازنده وسایل سرگرمی بود- Ethan Miller / Getty Images via AFP

کووید-۱۹ و کرونا پرتکرارترین نام این روزها است. ویروسی که دامن تمام مردم جهان از شرق و غرب را گرفته و به بزرگ‌ترین معضل دولت‌ها تبدیل‌شده است. تا کنون حدود ۴۰۰ هزار نفر در سراسر جهان جان خود را از دست داده‌اند.

در میان مبتلایان به کرونا، هنرمندانی نیز حضور دارند که بعضی از آن‌ها مثل تام هنکس و ریتا ویلسون شانس این را داشته‌اند که بر کرونا غلبه کنند؛ اما بعضی دیگر نیز خوش‌شانس نبوده‌اند و کووید ۱۹ روزهای پایانی زندگی‌شان را رقم زد.

جی بندیکت

طرفداران فیلم‌های نولان، حتما بازیگر نقش «ریچ» را در فیلم «شوالیه تاریکی برمی‌خیزد» به یاد دارند. «جی بندیکت» بازیگر هفتاد ساله آمریکایی یا همان ریچ در فیلم نولان که در «بیگانه‌ها» اثر جیمز کامرون نیز ایفای نقش کرده بود، در آوریل ۲۰۲۰ در اثر ابتلا به کرونا درگذشت. جی بندکیت البته صداپیشه قابل توجهی نیز بود.

ترنس مک نالی 

نویسنده و برنده ۵ جایزه تونی نیز نتوانست با کرونا مقابله کند و درسن ۸۱ سالگی در بیمارستانی در فلوریدا جان خود را از دست داد. ترنس مک نالی البته به سرطان ریه نیز دچار بود. از جمله آثار مک نالی می‌توان به «بوسه زن عنکبوتی» اشاره کرد.

لی فیرو

خانم «کینتز» در فیلم «آرواره‌ها» اثر استیون اسپیلبرگ با نام واقعی «لی فیرو» نیز از دیگر هنرمندانی بود که نتوانست در جنگ با کرونا پیروز شود و در ۹۱ سالگی جان خود را از دست داد. لی فیرو در فیلم اسپیلبرگ همان مادری بود که کشیده‌ای را به صورت افسر پلیس خواباند و یکی از به یاد ماندنی‌ترین صحنه‌های فیلم را رقم زد.

روی هورن

ستاره گروه «زیگفرید اند روی» به انجام کارهای خارق‌العاده شهرت داشت، ببر را توانست شکست دهد اما کرونا را نه! روی هورن در سال ۲۰۰۳ در یکی از کارهایش مورد حمله یک ببر قرار گرفت اما جان سالم به در برد و تنها مجروح شد؛ اما در مارچ ۲۰۲۰ و در سن ۷۱ سالگی ویروس کرونا جان او را گرفت.

لوییس سپولودا

سپولودا نویسنده ادبیات کودک، روزنامه‌نگار و فیلمنامه‌نویس اهل شیلی بود. او پس از کودتای پینوشه سال‌های درازی را در زندان و تبعید گذراند. از جمله آثار این نویسنده می‌توان به «پیرمردی که داستان‌های عاشقانه می‌خواند» و «کشف بزرگ حلزون» اشاره کرد. سپلودا در سن هفتاد سالگی و در بیمارستانی در اسپانیا تسلیم ویروس کرونا شد.

آدام شلزینگر

این خواننده، ترانه‌سرا و آهنگساز آمریکایی در سن ۵۲ سالگی تسلیم کرونا شد. آدام شلزینگر برندن جایزه‌های امی و گرمی را در کارنامه داشت و کاندیدای دریافت اسکار، گلدن گلوب و تونی نیز بود. شلزینگر البته به عنوان موسس گروه «فانتینز آو وین» نیز شناخته می‌شود. هنرمندان بسیاری به مرگ این آهنگساز و ترانه سرای مشهور آمریکایی واکنش نشان دادند که از جمله آن‌ها «تام هنکس» بود که نوشت مرگ آدام شلزینگر جانکاه است.

والاس رونی

این نوازنده معروف ترومپت که برنده جایزه گرمی نیز بود، در سن ۵۹ سالگی به سبب ابتلا به کرونا با زندگی خداحافظی کرد. والاس رونی در موسیقی جز آمریکا صاحب شهرت است.

کن شیمورا

این کمدین ژاپنی که به «رابین ویلیامز» ژاپن معروف است، در سن هفتاد سالگی بر اثر عوارض ناشی از ویروس کرونا درگذشت. کن شیمورا قرار بود در المپیک تابستانی امسال که البته به سبب کرونا، لغو شد به اجرای برنامه بپردازد.

احمد اسماعیل حسین

احمد اسماعیل حسین نوازنده عود و موسیقی‌دان مشهور سومالیایی بود که در لندن زندگی می‌کرد. او هشت روز پیش از تولد ۹۰ سالگی‌اش در بیمارستانی در لندن و به خاطر ابتلا به ویروس کرونا درگذشت. در سومالی او را با عنوان «پادشاه عود» می‌شناسند.

اندرو جک

قربانی دیگر کرونا بازیگر بریتانیایی ارباب حلقه‌ها و سه‌گانه جنگ ستارگان بود که در سن ۷۶ سالگی در لندن درگذشت. اندرو جک همچنین مربی گویش در فیلم‌های مختلف بود و بازیگرانی چون رابرت داونی جونیور را آموزش داده است.

بی جی هوگ

ویلیام هنری برایان هوگ یا بی جی هوگ، بازیگر نقش «آدام ماربرند» در بازی تخت و تاج است. این بازیگر ایرلندی در سن ۶۵ سالگی در اثر ویروس کرونا درگذشت.

بیشتر از فرهنگ و هنر