ایوانکا ترامپ و فرزندانش در مراسم پرتاب فضاپیما با ماسک حاضر شدند

پوشیدن ماسک به موضوعی جنجالی برای مقامات دولت تبدیل شده است

ایوانکا ترامپ و فرزندانش با پوشیدن ماسک طرح‌داری که با لباس‌‌شان هماهنگی داشت وارد مرکز فضایی کندی در فلوریدا شدند-Brendan Smilalovsky / AFP

ایوانکا ترامپ در حالی در مراسم پرتاب فضاپیمای ناسا در روز پنج شنبه با ماسک صورت حاضر شد که پدرش، دونالد ترامپ، یک روز پیش از آن پوشیدن ماسک را مسخره کرده بود.

خانم ترامپ و فرزندانش با پوشیدن ماسک طرح‌داری که با لباس‌‌شان هماهنگی داشت وارد مرکز فضایی کندی در فلوریدا شدند تا شاهد واقعه تاریخی پرتاب دو فضانورد آمریکایی به ایستگاه فضایی بین‌المللی باشند.

همسر او، جرد کوشنر، همانند رئیس جمهور، که جداگانه وارد شد، بدون ماسک آمده بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آقای ترامپ یک روز پیش، در رد  شایعاتی که او را به مسخره کردن جو بایدن به خاطر پوشیدن ماسک در «روز یادبود» متهم می‌کرد با تمسخر گفته بود این ماسک‌ها سیاسی هستند.

رئیس جمهور در کنفرانس خبری «باغ رز» در کاخ سفید، از خبرنگاری که صدایش خوب شنیده نمی‌شود خواست که ماسکش را بردارد و به مسخره گفت «می‌خواهی از نظر سیاسی موجه دیده بشی؟»

وی پس از آن که توئیتی از بریت هیوم، مجری شبکه فاکس نیوز، را در روز دوشنبه به اشتراک گذاشت که ماسک پوشیدن آقای بایدن را به مسخره گرفته بود، تلاش کرده است در این دو روز بگوید که قصدش مسخره کردن مردم نبوده است.

آقای ترامپ گفته «به نظر من مشکلی نبود. قصد ایرادگیری نداشتم.»

آقای بایدن اما آقای ترامپ را به خاطر مسخره کردن مردمی که ماسک می‌زنند «احمق مطلق» نامید.

او در مصاحبه‌ای با شبکه سی ان ان گفت «رئیس جمهور باید پیشرو باشد نه این که مسخره‌بازی در بیاورد و دنبال لودگی باشد.»

خانواده ترامپ برای مشاهده اولین پرواز انسان با موشک فالکون ۹ با فضاپیمای «گروه اژدها» به فلوریدا رفته بودند.

این فضاپیما که ساخت شرکت اسپیس ایکس کارآفرین معروف الون ماسک است، اولین فضاپیمایی است که از زمان پایان برنامه فضایی شاتل در سال ۲۰۱۱ اقدام به اعزام فضانوردان از «دماغه کاناورال» می‌کند. البته این واقعه درست ۱۳ دقیقه قبل از شلیک موشک به دلیل  نامساعد بودن آب و هوای فلوریدا سه روز به تأخیر افتاد.

© The Independent

بیشتر از جهان