فشار روز افزون بر بوریس جانسون برای اخراج مشاور ارشدش

کامینگز می‌گوید به خاطر ایمنی همسر و کودکش مقررات مربوط به منع سفر را شکسته است

دومینیک کامبیگنز، مشاور ارشد بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا. 
DANIEL LEAL-OLIVAS / AFP

مشاور ارشد بوریس جانسون تلاش می‌کند خشم عمومی را از سفر ۴۰۰ کیلومتریش در طول برقراری مقررات قرنطینه خاموش کند. نخست وزیر بریتانیا با تقاضاهای روزافزونی مواجه شده که اصرار بر اخراج معتمدترین مشاورش دارند چرا که به رغم قانون منع خروج از خانه و سفر در شرایط قرنطینه مسافرت کرده است.

آقای جانسون هم‌چنین از طرف نمایندگان حزب خود تحت فشار قرار گرفته تا درمورد این حرکت دستیار ارشدش دستور تحقیقات رسمی بدهد.

در این میان، از پلیس خواسته شده واقعیت‌ها را در مورد تحرکات آقای کامینگز در جریان قرنطینه و حین اقامت در شهر «دورهام» تثبیت کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

یک ساعت پیش از بیانیه آقای کامینگز، نماینده پارلمانی شهر دورهام گفت امیدوار است گزارش‌هایی که در مورد سفر یک‌روزه آقای کامینگز در حوزه نمایندگی او به دستش رسیده است، نادرست باشد.

دِهِنا دیویسون، نماینده ناحیه «بیشاپ اکلند» گفت اگر قانون شکسته شده است باید اقدامات مناسب در مورد آن اتخاذ شود.

آقای کامینگز اذعان داشته که (در طول قرنطینه) با«برنارد کاسل» ملاقات داشته است. اما این دیدار را به خاطر معاینه چشمش پیش از بازگشت به لندن انجام داده است.

آقای کامینگز می‌گوید عوارض بیماری کووید ۱۹ که او در دورهام با آن دست به گریبان بوده، بر بینایی‌اش اثر گذاشته است.

آقای جانسون اظهار امیدواری کرده که حمایت مردم از آقای کامینگز به این جنجال پایان دهد. اما امروز تعداد بیشتری از نمایندگان پارلمان از حزب محافظه‌کار خواهان برکناری آقای کامینگز شدند.

© The Independent

بیشتر از جهان