اف‌بی‌آی: حمله به پایگاه نیروی دریایی تگزاس با تروریسم مرتبط است

فرد مهاجم به ضرب گلوله نیروهای امنیتی کشته شده است

MANDEL NGAN / AFP

مقام‌های اف بی آی می‌گویند حادثه تیراندازی در پایگاه نیروی دریایی تگزاس که طی آن یک مامور امنیتی زخمی شد، با« تروریسم مرتبط» بوده است. 

به گفته مقام‌های رسمی آمریکا، این تیراندازی حدود ساعت ۶:۱۵ صبح روز پنجشنبه در پایگاه هوایی دریایی «کرپس کریستی» رخ داد، هنگامی که مردی مهاجم تلاش کرد تا سوار بر یک خودرو از دروازه پایگاه عبور کند. 

گفته می‌شود ماموران امنیتی برای جلوگیری از تیراندازی، به موقع مانع ورودی پایگاه را پایین آوردند. سپس مردم مهاجم از ماشین پیاده شد و شروع به تیراندازی کرد. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مقام‌های رسمی نیروی دریایی به شبکه خبری ای بی سی گفته‌اند، در این حادثه یک ملوان که از اعضای نیروهای امنیتی پایگاه بوده، مورد اصابت گلوله قرار گرفت و رخمی شد، اما ساعاتی بعد از بیمارستان مرخص شد. 

گفته شده در این حمله فرد مهاجم که هویتش معلوم نیست، به ضرب گلوله نیروهای امنیتی کشته شد. 

مقام‌های اف‌بی‌آی گفته‌اند: «مردم آرامش خود را حفظ کنند و اگرچیزی دیدند سریع خبر دهند.» 

لیا گریوز، مامور ویژه اف‌بی‌آی در یک کنفرانس مطبوعاتی بعد از ظهر روز پنجشنبه، گفت درباره این حادثه مرتبط با تروریسم در حال تحقیقات هستیم. او گفت: «ما به این نتیجه رسیده‌ایم که حادثه صبح امروز در پایگاه دریایی کرپس کریستی با تروریسم مرتبط است. ما با همکاران ایالتی، محلی و فدارال این تحقیقات را ادامه می‌دهیم که روند پیشرفت کار روان و در حال تکمیل است.»

اف‌بی‌آی گفته در حال بررسی این موضوع هستند که شخص دومی نیز شاید در این حمله دست داشته و آزاد باشد، اما هنوز هیچ اطلاعاتی درباره این شخص نداده‌اند. 

هنوز انگیزه این تیراندازی اعلام نشده و گفته می‌شود مقام‌های رسمی همچنان در حال بررسی محل ارتکاب جرم هستند. 

کری کوپک سخنگوی وزارت دادگستری به شبکه خبری ای‌بی‌سی، گفته: «بخش ضد تروریسم وزارت دادگستری در همکاری  تنگاتنگ با اف‌بی‌آی، دفتر دادستان ایالات متحده در اس دی تی اکس (SDTX) و سایر مقام‌های محلی و فدرال، تلاش می‌کند تا به سرعت در مورد شرایط این رویداد و نیز تمامی شواهد موجود مرتبط به آن تحقیق کند.»‌

© The Independent