والدین چینی پس از ۳۲ سال فرزند ربوده شده خود را پیدا کردند

مائو یین، سال ۱۹۸۸ از سوی آدم ربایان دزدیده و به خانواده‌ای دیگر فروخته شد

خبر پیدا شدن این مرد، پس از تأیید آزمایش «دی ان ای»، روز مادر یعنی ۱۰ ماه مه، به مادرش داده شد- STR / AFP

یک پدر و مادر چینی پس از ۳۲ سال جستجو فرزند ربوده شده خود را پیدا کردند.

مائو یین، در سال ۱۹۸۸ میلادی وقتی در شهر شی‌آن، پایتخت استان شاآنسی، از کودکستان به سمت خانه می‌رفت، از سوی آدم ربایان دزدیده و به خانواده‌ای دیگر فروخته شد. 

او که اکنون ۳۴ ساله است روز دوشنبه بعد ازظهر در محل کلانتری شهر شی‌آن برای اولین بار پس از ربوده شدن با پدر و مادرش دیدار کرد. 

لی جین زی، مادر او در جستجو برای پیدا کردن پسرش طی سه دهه، بیش از ۱۰۰ هزار آگهی توزیع کرده و در کارزاری خستگی ناپذیر برای آگاهی بخشی به مردم درباره هزاران کودک ناپدید شده در سراسر چین تلاش کرده است. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گزارش رسانه دولتی چین، خانم جین زی همچنین داوطلبانه برای تارنمای «بائو بی هیوجیا» ( کودک برگرد خانه) به منظور یافتن پسران و دختران ۲۹ خانواده به آنها کمک کرده است. 

سپس در ماه آوریل گذشته به پلیس اطلاع داده شد که فردی در استان سیچوآن در جنوب غربی چین، سال‌ها پیش مبلغ شش هزار یوآن چین را برای پذیرفتن کودکی از شهر شی آن پرداخت کرده بود. 

برای کمک به هدفمند کردن جستجوها، پلیس با استفاده از فناوری تشخیص چهره، در اویل ماه مه، مردی که به پسر خانم لی شباهت داشت را در شهر میانیانگ، شناسایی کرد.

والدین جدید که شغلشان دکوراسیون منزل بود، اسم فرزند خوانده خود را گو نینگ نینگ  گذاشتند. 

خبر مسرت‌بخش پیدا شدن این مرد، پس از تأیید آزمایش «دی ان ای» او،  روز مادر یعنی ۱۰ ماه مه، به مادرش داده شد. 

خانم لی گفت: «باورنکردنی است که پس از کمک به ۲۹ خانواده برای یافتن فرزندانشان، من پسر خودم را پیدا کرده‌ام. من از همه دهها هزار نفری که به ما کمک کرده‌اند، تشکر می‌کنم.»

به گزارش نشریه «ساوت چاینا مورنینگ پست»، خانم لی در حالی که دست‌های پسرش را در دست داشت گفت: «دیگر نمی‌خواهم از او جدا شوم.» 

پلیس همچنان در حال تحقیق در زمینه پرونده ربودن مائو است. در حالی که اسامی پدرخوانده و مادر خوانده او اعلام نشده است. 

به گزارش وزارت امنیت عمومی چین، از سال ۲۰۰۹ میلادی تاکنون بیش از شش هزار و ۳۰۰ کودک ربوده شده پس از آزمایش‌های دی ان ای به خانواده های خود ملحق شده‌اند.  

© The Independent

بیشتر از جهان