غیبت مقامات بهداشتی در رسانه‌ها هم‌زمان با تلاش ترامپ برای کنترل کرونا

بیش از سه روز است که هیچ مقام بهداشتی به برنامه‌های تلویزیونی در آمریکا نیامده

 آقای ترامپ برای پایان دادن به قرنطینه کووید- ۱۹ در ایالت‌های مختلف آمریکا سخت تلاش می‌کند- Drew Angerer /  Getty Images via AFP

در حالی که دونالد ترامپ در پیام‌های خود درباره ویروس کرونا تغییر رویه داده است، متخصصان ارشد بیماری و سلامت آمریکا، از صفحه تلویزیون ملی این کشور ناپدید شده‌اند و در هیچ برنامه‌ای ظاهر نشده‌اند. 

 آقای ترامپ برای پایان دادن به قرنطینه کووید- ۱۹ در ایالت‌های مختلف آمریکا سخت تلاش می‌کند و به رغم بیش از ۸۶ هزار مورد مرگ بر اثر این بیماری در کشورش، برای انتخابات پیش رو در ماه نوامبر آماده می‌شود.

بر اساس گزارش شبکه سی ان ان، از پنجشنبه گذشته تاکنون هیچ یک از متخصصان برجسته کاخ سفید، برای بررسی اپیدمی جهانی در برنامه های تلویزیونی ظاهر نشده‌اند. 

دکتر دبرا برکس، هماهنگ کننده کار گروه ویروس کرونا در کاخ سفید، آخرین فردی است که بیش از یک هفته پیش در شبکه سی ان ان ظاهر شده بود.

پیش از آن نیز، دکتر فاوچی، متخصص ارشد بیماری‌های عفونی در آمریکا، در چهارم ماه مه میلادی، در تلویزیون ملی  این کشور با کریس کومو گفت‌وگو کرده بود. 

این در حالی‌ست که دکتر رابرت ردفیلد، مدیر مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها (CDC)، از تاریخ ۱۷ آوریل که در شبکه ان بی سی ظاهر شده بود، تاکنون در هیچ یک از برنامه‌های تلویزیون ملی شرکت نکرده است.  

همزمان، دو کارشناس ارشد دیگر، دکتر استیون هان، کمیسر سازمان دارو و غذا، و نیز دکتر دریاسالار جروم آدامز، به ترتیب از تاریخ ۲۸ و ۱۷ آوریل در تلویزیون ظاهر نشده‌اند. 

تمامی پنج مقام رسمی یاد شده، عضو گروه ویژه ویروس کرونا در کاخ سفید هستند که مدیریت و نظارت بر اپیدمی جهانی ویروس کرونا را در آمریکا از ماه فوریه بر عهده داشته‌اند. 

دکتر فاوچی که از آغاز اپیدمی عالمگیر، سخنگوی بهداشتی کاخ سفید بوده است، ظاهرا با پیام‌های روز پنجشنبه آقای ترامپ راه خود را از او جدا کرده است. 

البته آقای فاوچی و دیگر مقام‌های رسمی بهداشتی پس از غیبت در تلویزیون، در مراسم عمومی دیده شده‌اند. 

مدیر مؤسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا (NIAID)، روز پنجشنبه به یکی از کمیته‌های سنا گفت که آمار جان‌باختگان ممکن است بسیار بالاتر از ۸۰ هزار نفر باشد. او همچنین بر خلاف پیام آقای ترامپ، در مورد بازگشایی فوری ایالت‌ها و پایان دادن به قرنطینه هشدار داده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

دکتر فاوچی نیز گفته است: «این خطر واقعی وجود دارد که اپیدمی دیگری آغاز شود و قادر به کنترل آن نباشید و بالعکس، به عقب رانده شوید. این امر نه تنها موجب رنج و مرگی خواهد شد که می‌توان از آن جلوگیری کرد، بلکه در مسیر احیای اقتصادی هم شما را به عقب خواهد راند.» 

دکتر ردفیلد و دکتر هان، این هفته برای شهادت در مقابل کمیته بهداشت سنا حاضر شدند. 

همزمان، روز چهارشنبه  دکتر برکس همراه با آقای ترامپ در نشستی با فرمانداران دیده شده است.

کاخ سفید به درخواست ایندیپندنت برای اظهار نظر در این باره پاسخی نداده است. 

بیشتر از جهان