مقامات بهداشت آمریکا: تولید واکسن کرونا شاید یک سال زمان ببرد

رئیس جمهور آمریکا از افزایش تلاش‌ها برای یافتن درمان کرونا خبر داد

نشست خبری ۲۹ اسفند درباره ویروس کرونا، واشینگتن- BRENDAN SMIALOWSKI / AFP

رئیس جمهور آمریکا می‌گوید تلاش‌ها برای تولید واکسن درمان ویروس کرونا را افزایش خواهد داد. این در حالی است که مقامات بهداشت آمریکا تاکید کرده‌اند که تولید داروی قطعی کرونا ممکن است تا یک سال به طول بیانجامد. 

دونالد ترامپ روز پنجشنبه در یک نشست خبری تاکید کرد که «هرچه سریع‌تر» تلاش‌ها برای پیدا کردن درمان این ویروس را افزایش می‌دهد و افزود که همچنین تلاش می‌شود تا آمریکایی‌ها به داروهای کشورها دیگر نیز دسترسی داشته باشند.

یکی از این داروها «هیدروکسی‌کلروکین» است که به گفته آقای ترامپ برای درمان مالاریا استفاده می‌شود و سازمان غذا و داروی آمریکا در تلاش برای تایید هرچه سریع‌تر آن است.

استیون هان، رئیس سازمان غذا و داروی آمریکا پس از اظهارات دونالد ترامپ اظهار کرد که این دارو قرار است «در ابعاد گسترده» برای درمان کووید۱۹ استفاده شود.

وی همچنین تاکید کرد که محققان در آمریکا در حال تلاش برای یافتن واکسن کرونا هستند ولی این تلاش‌ها ممکن است «یک سال دیگر» طول بکشد. پیشتر سایر مقامات بهداشت این کشور هم همین زمان را پیش‌بینی کرده بودند.

دونالد ترامپ روز پنجشنبه تاکید کرد که امیدوارم است آمریکایی‌ها بتوانند «خیلی زود» به زندگی عادی خود باز گردند، ولی توضیح بیشتری در این زمینه نداد.

در چند وقت گذشته، با بالا رفتن سرعت تشخیص در آمریکا، بر تعداد مبتلایان افزوده شده است. در عرض دو روز، شمار افرادی که تست کرونای آن‌ها مثبت بوده، دو برابر شده و به بیش از ۱۰ هزار تن رسیده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در این میان ایالات نیویورک، یکی از مراکز اصلی شیوع کرونا بوده است. در این ایالت تست کرونای بیش از چهار هزار و صد نفر مثبت اعلام شده است که از این تعداد، حدود دو هزار و ۵۰۰ نفر در شهر نیویورک ساکن هستند. همچنین میزان تلفات این بیماری در ایالت نیویورک به ۲۱ تن رسیده است.

جهش شدید تعداد مبتلایان در نیویورک، تا حدی مربوط به افزایش تعداد آزمایش‌ها در این ایالات است. تنها در روز چهارشنبه از نزدیک به ۸ هزار نفر در ایالات نیویورک تست کرونا گرفته شد.

اندرو کوئومو، فرماندار ایالت نیویورک روز پنجشنبه فرمان داد که شغل‌های غیر ضروری میزان کارکنانشان در محل کار را تا ۷۵ درصد کاهش دهند.

فرماندار نیویورک خاطر نشان کرده است که انتظار می‌رود در روزهای آینده «ده‌ها هزار نفر» در سرتاسر آمریکا مورد آزمایش قرار بگیرند.

تا کنون دستکم ۱۶۰ تن در آمریکا در اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

مقامات بارها تاکید کرده‌اند که انتظار می‌رود در چند وقت آینده شمار مبتلایان به کرونا به دلیل افزایش تعداد آزمایش‌ها، جهشی شدید داشته باشد.

در چنین شرایطی بسیاری از مناطق آمریکا به حال نیمه‌ تعطیل در آمده و به مردم تاکید شده است که در خانه بمانند، در صورت امکان از خانه کار کنند و جز در موارد ضروری بیرون نیایند.

بیشتر از