وعده ترامپ برای تولید واکسن کرونا تا پایان سال جاری

برنامه کاخ سفید این است که تا پایان سال ۳۰۰ میلیون دوز واکسن تولید کند

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا می‌گوید واکسن ویروس کرونا تا پایان سال تولید خواهد شد.

آقای ترامپ در جریان یک کنفرانس خبری در محل کاخ سفید و با حضور متخصصین کارگروه کرونا گفت «چه با واکسن چه بدون واکسن ما برمی‌گردیم. ما با آن می‌جنگیم و در اثنای آن افراد به آن ایمنی پیدا می‌کنند، و امیدوارم تا پایان سال واکسن داشته باشیم.»

رئیس جمهور و وزیر بهداشت آمریکا تصریح کردند که تا پایان سال واکسنی که «کاملا تایید شده» تولید خواهد شد. این زمان‌بندی تا کنون برای هیچ واکسنی سابقه نداشته است. پیشتر از این گفته می‌شد که حداقل یک سال تا ۱۸ ماه برای ساختن واکسن زمان لازم است. 

برنامه کاخ سفید این است که تا پایان سال جاری میلادی ۳۰۰ میلیون دوز واکسن ویروس کرونا تولید کند.

آقای ترامپ گفت که تقریبا همه ایالت‌ها اقداماتی را برای بازگشایی اقتصادی آغاز کرده‌اند و مردم آمریکا هم کار فوق‌العاده‌ای در انجام اقدامات احتیاطی انجام می‌دهند و اضافه کرد که از آسیب‌پذیرترین افراد جامعه مثل سالمندان مراقبت خواهد شد. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

 در حالی که کارشناسان بهداشتی خواستار تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها در پاییز سال جاری شده‌اند او گفته که فکر می‌کند این موسسات می‌توانند در پاییز به کار خود ادامه بدهند.

وی در پاسخ به خبرنگاری که گفت که واکسن در دوازده ماه یا بیشتر امکان ساخت دارد چطور به این سرعت چنین اظهاراتی مطرح می‌شود گفت که از اول ژانویه شرکت‌ها و دولت‌ها شروع به ساخت کرده‌اند آن هم به صورت ۲۴ ساعته‌ و زمان آن را داشته‌اند و امیدوار هستند که تا پایان سال و یا اوایل سال آینده این اقدام صورت خواهد گرفت. او تصریح کرد که واکسن یکی از این موضوعات است اما تاکید کرد که می‌تواند در این زمینه می‌توان انتظار درمان داشت. 

در این کنفرانس خبری، آقای ترامپ و همچنین وزیر دفاع و نیز وزیر بهداشت، از ماسک استفاده نمی‌کردند در حالی که دو متخصص و کارشناس بهداشت در این کنفرانس، دکتر فاوچی و دکتر بیرکس، در تمام مدت کنفرانس خبری ماسک به صورت داشتند.

او پاسخ به این سوال که اگر چین واکسن را تهیه کند آیا آمریکا به واکسن دسترسی خواهد داشت، تصریح کرد که واکسن ساخته شده در چین در دسترس آمریکا قرار خواهد گرفت. 

او در خصوص اینکه یک واکسن کاملا تایید شده یا واکسنی که نیمه تایید شده برای موارد اضطراری است که بله، واکسنی کاملا تایید شده است. 

او در جواب خبرنگاری که پرسید که چرا برخی از شما از ماسک استفاده می‌کنید و برخی نمی‌کنید، گفت این انتخاب را من به افراد داده‌اند که از ماسک استفاده کنند یا نه، چون در هوای آزاد هستیم.