کمک بلاعوض دولت کانادا به شش میلیون سالمند

نخست‌وزیر کانادا می‌گوید سالمندان در بحران کرونا شرایط سختی را سپری کرده‌اند

این مبلغ به عنوان یک کمک فوری در جریان مشکلات شیوع کرونا معرفی شده جایگزین هیچ یک از کمک پرداختی‌های دیگر نیست-Dave Chan / AFP

در پی مشکلات اقتصادی بحران ویروس کرونا، کانادا برای شهروندان سالمند خود کمک هزینه‌ای بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ دلار در نظر گرفته است.

جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا، طی کنفرانس مطبوعاتی روز سه‌شنبه خود از طرحی خبر داد که برای کمک به آسیب‌پذیرترین قشری که تحت تأثیر ویروس کرونا بوده‌اند تدارک دیده شده است.

به گفته ترودو «سالمندان و خانواده‌های آنها سخت‌ترین روزها را طی چند هفته اخیر گذرانده‌اند».

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

طبق این طرح، به شش میلیون از شهروندان سالمند کانادا مبلغ ۳۰۰ دلار و به دو میلیون نفر از آنها، که کمک هزینه حمایتی دریافت می‌کنند، یک ۲۰۰ دلار فوق‌العاده پرداخت می‌شود.

این مبلغ که فقط یک بار پرداخت می‌شود و به عنوان یک کمک فوری در جریان مشکلات شیوع کرونا معرفی شده جایگزین هیچ یک از کمک پرداختی‌های دیگر نیست.

آقای ترودو ضمن تأکید بر تلاش کشور در جهت برگشتن زودتر به شرایط عادی، برخی گروه‌های جامعه را مستحق حمایت مالی فوری دانست.

به اعتقاد ایشان «ما خواهان عبور از این بحران هستیم و می‌خواهیم خیلی زود به این مرحله برسیم. اما می‌دانیم که مردم هم اینک به کمک احتیاج دارند و این پرداخت فوق‌العاده برای سالمندان در همین راستاست».

نخست وزیر اضافه کرد «تردیدی نیست که کووید ۱۹ تلفاتی را به لحاظ هم عاطفی و هم مالی به سالمندان وارد کرده است. اقدام دولت جهت تسکین بخشیدن به این قشر و کاهش بخشی از این فشارها بوده است».

به گزارش آی پالیتیکس، دولت در نظر دارد علاوه بر کمک مالی مزبور، یک بودجه ۲۰ میلیون دلاری نیز به «طرح افق‌های جدید برای سالمندان» اختصاص دهد.

طرح مذکور جهت کمک به سازمان‌هایی است که با تشکیل محیط و برنامه‌های حمایتی مناسب برای سالمندان کانادا به مشکل تنهایی و انزوای آنها می‌پردازند.

© The Independent