آمار مرگ در اثر ابتلا به کرونا در آمریکا از مرز ۶۵ هزار نفر عبور کرد

مقامات بهداشتی آمریکا: اعداد رسمی گزارش شده مرگ، بسیار پایین‌تر از اعداد واقعی

کادر پزشکی در حال حمل جسد یکی از افرادی که بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده است در بیمارستان بروکلین، نیویورک - Angela Weiss / AFP

اگر چه برخی از ایالت‌های آمریکا توانسته‌اند شمار ابتلا و بستری شدن مبتلایان به کرونا و حتی موارد مرگ را کاهش دهند، اما آمار ابتلا و همچنین مرگ در اثر ابتلا به کرونا همچنان با شیب ملایمی در حال افزایش است. تا ساعات اولیه روز شنبه، ۶۵۰۶۹ مرگ در اثر ابتلا به کرونا در آمریکا گزارش شده است.

اولین مورد مرگ بر اثر ابتلا به کرونا در آمریکا در ۲۹ فوریه (دهم اسفندماه ۹۸) گزارش شد. با این حال،  در ۲۲ ماه مارس، مقامات ایالات کالیفرنیا عالام کردند که نمونه‌برداری از دو فردی که در اواسط ماه فوریه فوت کرده‌ بوند، نشان می‌دهد که آزمایش کرونای آنها مثبت بوده است. 

 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

چنین اظهار نظرهایی نشان می‌دهد که ممکن است برخلاف آنچه گمان می‌شد، خیلی پیش از دهم اسفند، ویروس کرونا به آمریکا رسیده باشد و بسیاری به آن مبتلا شده بوده باشند. 

اما چون در ماه فوریه و مارس، تعداد آزمایش‌های تشخیص کرونا در آمریکا کم بوده است، بنابراین افراد زیادی ممکن است (بی‌آن‌که در آمارها به‌شمار آمده باشند) به این ویروس مبتلا شده و حتی جان خود را هم در مبارزه با این بیماری از دست داده باشند. بر این مبنا، با توجه به نمونه‌های مطرح شده، مقامات آمریکایی در ایالت‌های مختلف می‌کوشند تا آمارهای دقیق‌تری از تلفات این ویروس گزارش کنند.

به گزارش واشنگتن پست، با توجه به این که در آغاز شیوع ویروس کرونا، آزمایش تشخیص کرونا در آمریکا با محدودیت‌های جدی مواجه بوده است، مقامات بهداشتی آمریکا موافق هستند که ارقام گزارش شده رسمی بسیار پایین‌تر از شمار واقعی افرادی است که به دلیل ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند.  

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

منظور بررسی شمار افرادی است که پیش از آزمایش شدن جان خود را از دست‌ داده‌اند، اما با مطالعه پرونده پزشکی آنها می‌توان تخمین زد که آیا دلیل مرگ ابتلا به کرونا بوده است یا نه. 

یکی دیگر از دلایل گزارش نکردن چنین مواردی می‌تواند قضاوت مقامات محلی یا امکانات آنها در مطالعه موارد دیگر و اضافه نکردن موارد مرگ به سیاهه‌ تلفات جانی ویروس کرونا باشد. 

برای مثال در شهر نیویورک، در اواسط ماه آوریل، ۳۷۰۰ مورد دیگر به موارد مرگ در این شهر براثر ابتلا به کرونا افزوده شد. اینها افرادی هستند که برای تشخیص ابتلا به کرونا آزمایش نشده بودند، اما احتمال می‌رود که دلیل مرگ آنها ابتلا به ویروس کرونا بوده باشد. 

در سیزدهم آوریل (۲۵ فروردین)، ابتلا به ویروس کرونا تقریبا در همه پنجاه ایالت آمریکا تلفات جانی به همراه داشته است. 

در بین همه ایالت‌های آمریکا، نیویورک با حدود بیست میلیون جمعیت، و به خاطر فشردگی بسیار زیاد جمعیت به خصوص در شهر نیویورک و نواحی اطراف آن، با بیشترین تلفات مواجه بوده است. حداقل ۳۰۸ هزار مورد ابتلا و بیش از ۲۳ هزار مرگ از پیش از پایان اسفند ماه، در این ایالت گزارش شده است. 

از نظر تعداد افراد مبتلا به ویروس کرونا از هر صدهزار نفر، نیویورک همچنان با فاصله زیادی از سایر ایالت‌ها در صدر قرار دارد. در نیویورک ۱۵۷۲ نفر از هر صدهزار نفر به کرونا مبتلا شده‌اند. این رقم برای نیوجرسی، ایالت همجوار نیویورک، ۱۳۶۴، در کنتیکت ۸۰۳، در ماساچوست ۹۴۲، و در ایالت لوییزیانا، ۶۱۶ نفر است.