استخدام ۱۷ هزار نفر برای ردیابی افراد مبتلا به کرونا در نیویورک

این اقدام در راستای تلاش برای بازگشایی تدریجی کسب و کارها صورت می‌گیرد

اندرو کومو، فرماندار نیویورک در آمریکا، قصد دارد تا «ارتشی» از افراد را برای ردیابی کسانی که در این ایالت به کرونا مبتلا شده‌اند، استخدام کند. هدف از این اقدام شناسایی افرادی است که بدون داشتن علائم بیماری، حامل ویروس هستند.

پیش از این مایک بلومبرگ، شهردار سابق نیویورک و میلیاردر آمریکایی گفته بود که ده میلیون دلار برای استخدام ردیابی‌کنندگان ویروس کرونا اختصاص خواهد داد. 

فرماندار نیویورک می‌گوید حدود ۱۷ هزار نیرو برای این عملیات لازم خواهد بود. در واقع این عدد به معنای استخدام ۳۰ نفر برای هر ۱۰۰ هزار نفر ساکن نیویورک است. با شناسایی افرادی که به این ویروس مبتلا هستند، امکان قرنطینه آنها وجود خواهد داشت. 

به علاوه با شناسایی افرادی که به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند، این امکان وجود دارد که برنامه دقیق‌تری برای بازگشت به کسب‌وکار و بازگشایی ایالت‌ ترسیم کرد. 

فرماندار نیویورک گفته است که برنامه بازگشایی منطقه به منطقه خواهد بود و به این ترتیب نقاطی از ایالت که در آنها شمار افراد مبتلا کم است و یا بسیار کاهش یافته، می‌توانند با یک زمان بندی مشخص که توسط مقامات ایالتی اعلام خواهد شد، به سر کار خود بازگردند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

تا پنج‌شنبه شب، بیش از ۳۰۹ هزار مورد ابتلا به کرونا در ایالت نیویورک شناسایی شده است که از این تعداد ۱۷۲ هزار نفر آن در شهر نیویورک ساکن هستند. مرگ بر اثر ابتلا به کرونا در نیویورک هم به ۱۹۲۷۴ نفر رسیده است، که البته این عدد، شامل افرادی که احتمالا مرگ آنها به نوعی به ویروس کرونا مرتبط است، نمی‌شود. 

در ایالت‌های همجوار نیویورک که ارتباط نزدیکی با شهر نیویورک و نواحی اطراف آن دارند و هزاران تن هر روز به صورت روزانه به این شهر رفت‌وآمد می‌کنند، بیش از ۱۱۸ هزار موارد ابتلا به ویروس کرونا شناسایی شده‌ است و بیش از هفت هزار نفر مرگ نیز گزارش شده است. 

در ایالت کنتیکت هم بیش از ۲۷ هزار مورد ابتلا به ویروس کرونا شناسایی شده است و ۲۲۵۷ نفر نیز جان خود را در اثر ابتلا به این ویروس از دست داده‌اند. 

در شهر نیویورک، قرار است  آخر این هفته حدود ۱۰۰ هزار ماسک بین شهروندان توزیع شود تا آنها را زمانی که در مکان‌های عمومی هستند ترغیب به استفاده از ماسک کند. این ماسک‌ها قرار است در دهها پارک عمومی شهر بین شنبه تا سه‌شنبه توزیع شود. 

فرماندار نیویورک همچنین از اداره مترو شهر خواسته است که برنامه ضدعفونی دستگاه‌های متروی شهری را ارائه کند. او گفت هر کسی که دارای شغل حیاتی و ضروری است و باید از مترو برای حمل ونقل استفاده کند باید بداند که مترو از قبل ضدعفونی شده است‌: «ما به آنها بدهکار هستیم. مترویی که شما سوار می‌شوید، اتوبوسی که سوار می‌شوید، ضدعفونی شده و تمیز است.»

با ارائه برنامه بازگشایی شهر نیویورک، کارگران ساختمانی یکی از اولین گروه‌هایی خواهند بود که به سر کار خود باز خواهند گشت. اگرچه بنا بر گزارش‌ها برخی از این پروژه‌های ساختمانی هیچ‌وقت تعطیل نشدند. بر اساس گزارشی که نیویورک تایمز منتشر کرده است، بیش از پنج هزار نفر روز سه‌شنبه سر کار خود بوده‌اند. 

همزمان شهردار نیویورک گفته است که مدارس این شهر از سیستم جدید نمره‌دهی استفاده خواهد کرد. بر اساس این سیاست جدید حدود ۱.۱ میلیون دانش‌آموز این شهر، نمره «اف» یا پایین‌ترین حد نمره را نخواهند گرفت. برای دبیرستانی‌ها هم به جای ریز نمرات، تنها از روش «قبولی/مردودی» استفاده خواهد شد.