قرنطینه میلیون‌ها بطری شراب را هدر می‌دهد

دولت مکرون از کمیسیون اروپا خواست با طرح «بحران تقطیر» موافقت کند

ویروس کرونا باعث ۳۰ درصد افت در حجم و ۵۰ درصد کاهش در ارزش شراب در بازار اروپا شده است-PIXABAY

تولید کنندگان شراب می‌گویند در دوران قرنطینه در اروپا، احتمالا میلیون‌ها بطری هدر خواهد شد. 

قرنطینه سراسری در اکثر نقاط اروپا، به تعطیلی میخانه‌ها و رستوران‌ها منجر شده است و نیز به کاهش تقاضای مصرف شراب در هفته‌های اخیر انجامیده است.

به همین دلیل، تولیدکنندگان در کشورهایی مانند اسپانیا، فرانسه و ایتالیا، با تولید بیش از اندازه مواجه شده‌اند. 

 تولید کنندگان گفته‌اند که این بحران به معنای آن است که با برداشت محصول در ماه‌های آینده، با کمبود انبار مواجه خواهند شد. 

اریک آندریو، نماینده فرانسوی پارلمان اروپا، گفت که شراب‌های به فروش نرفته را می‌توان پس از تقطیر، به الکل خالص و یا الکل اتیلیک تبدیل کرد تا برای تولید محصولات ضدعفونی دست مورد استفاده قرار گیرد. بدین ترتیب، منبع درآمدی برای تولید کنندگان شراب هم فراهم خواهد شد. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آقای آندریو به نشریه «تایمز» گفت: «تقطیر، جایگزینی است که قطعا سود آن برای تولید کنندگان کمتر از فروش شراب خواهد بود. اما، این امر امکان بقا و برداشت محصول در سال ۲۰۲۰ را برای آنان فراهم خواهد کرد.»

طبق مقررات کنونی، تولید کنندگان شراب قبل از آغاز تقطیر کردن شراب به الکل، باید از مقامات رسمی اتحادیه اروپا، درخواست مجوز کنند. 

آقای آندریو افزود: «کمیسیون اروپا ابزار قانونی و مالی را برای مداخله در بازار در دوران بحران، در اختیار دارد. اگر کمیسیون این اقدام را نکند، تولید کنندگان کوچک ورشکست خواهند شد.»    

«سی ای ای وی» (CEEV)، در بیانیه‌ای گفت که ویروس کرونا باعث ۳۰ درصد افت در حجم و ۵۰ درصد کاهش در ارزش شراب در بازار اروپا شده است.

ژان پل باریلر رئیس «سی ای ای وی» هشدار داد: «باید درک کنیم که بحرانی که با آن مواجه هستیم، کوتاه‌مدت نخواهد بود. این وضعیت مدتی طول خواهد کشید و برای احیای بازار شراب، به سرمایه‌گذاری نیاز خواهیم داشت.»

اوایل هفته جاری، دولت مکرون با حمایت از کشورهای ایتالیا و اسپانیا، از کمیسیون اروپا خواست تا با طرح «بحران تقطیر» موافقت کند.   

در نامه‌ای به کمیسیون اروپا، ذکر شده است: «متاسفانه بحرانی که تجربه می‌کنیم، آغاز دورانی طولانی است. حجم شراب‌های به فروش نرفته نه تنها باری بر دوش بسیاری از مناطق در فصل‌های پیش رو خواهد افزود، بلکه به دلیل کمبود ظرفیت انبارها، برداشت محصول‌های بعدی را نیز مختل خواهد کرد.» 

© The Independent

بیشتر از زندگی