زمستان گرم برداشت انگور برای تولید شراب یخی را در آلمان ناکام کرد

به دلیل تغییرات اقلیمی ۸۵ درصد تاکستان‌های شراب‌سازی در معرض خطر قرار می‌گیرند

کریستینا اشنایدر ، ملکه شراب فرانکونیا، انگورهای منجمد را برای تولید شراب یخ در نزدیکی وورزبورگ، جنوب آلمان استفاده میکند.
Daniel Karmann/ AFP

زمستان گرم غیرمعمول در آلمان باعث شده که برای اولین بار برداشت محصول انگور یخ‌زده برای تهیه شراب یخی انجام نشود.  دمای هوای امسال آلمان تا قبل از تولید شراب یخی به منفی هفت درجه سانتیگراد نرسید و در نتیجه انگور مورد نیاز برای تولید این نوع شراب برداشت نشد. 

کارشناسان حالا نگران آن هستند که انگور شراب یخی آلمان که اکنون به کمتر از یک دهم درصد نزول کرده، بیشتر از این کمیاب شود. 

دانشمندان همواره درباره تاثیرات بالقوه تغییرات آب و هوا بر تولید شراب هشدار داده‌ و گفته‌اند ۸۵ درصد تاکستان‌های شراب‌سازی در معرض خطر قرار می‌گیرند. بنا به گفته اداره نظارت بر آب‌وهوا در اتحادیه اروپا، سال گذشته دومین سال گرم ثبت‌شده در کره زمین و گرمای آن تنها کمی از اوج گرما در سال ۲۰۱۶ کمتر بود. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

شراب انگور یخی در آمریکا، کانادا و ژاپن نیز تولید می‌شود، اما آلمان همواره در عرصه بین‌الملل به تولید محصول «آیزواین» خود بالیده است. موسسه شراب آلمان در بیانیه‌ای گفت:‌ «تولید شراب یخی ۲۰۱۹ در آلمان برای اولین بار در تاریخ این کشور، به دلیل نبود محصول انگور یخی، سقوط خواهد کرد.»

به گفته این موسسه، تولید شراب یخی در عین حال دشوارتر شده، چرا که انگورها زودتر می‌رسند و باید تا فصل مناسب برداشت بمانند که حالا بیشتر به سوی ماه فوریه کشیده شده است. ارنست بوشر سخنگوی این موسسه گفت:‌ «به دلیل زمستان ملایم، در کلیه مناطق تولید شراب آلمان دما به حداقل لازم یعنی منفی هفت درجه سانتگیراد نرسید.» 

او گفت:‌ «اگر در سال ها‌ی آینده نیز زمستان ملایم تکرار شود، شراب یخی تاکستان‌های آلمان به زودی حتی از این هم کمیاب‌تر خواهد شد.»

© The Independent

بیشتر از زندگی