توصیه اسقف روسی به زنان: در صورت آزار همسرانتان، خود را تنبیه کنید!

وزیر امور زنان مالزی به دلیل اظهار نظر مشابهی مجبور به عذرخواهی شد

اسقف روسی به زنان توصیه کرده در دوران قرنطینه به شوهران خود غر نزدند-STEPHANE DE SAKUTIN / AFP

یک اسقف کلیسا در روسیه به زنان توصیه کرده است تا در دروران قرنطینه به همسرانشان غر نزنند. 

اسقف پانتلیمون، رئیس امور خیریه کلیسای ارتدوکس، در یک برنامه زنده یوتیوبی، به سوال‌های مخاطبان پاسخ می‌داد.

وقتی که زنی از او پرسید چگونه زندگی کند که مطیع همسر خود باشد، این مقام کلیسا در پاسخ به او گفت که اولین قدم این است که برای جلوگیری از بروز تنش در دوران قرنطینه کووید- ۱۹ «از اظهارنظر کردن درباره همسرتان خودداری کنید.»

به گزارش مسکو تایمز، این اسقف کلیسا همچنین به این زن توصیه کرد که در صورت اظهارنظر درباره همسرش، خود را تنبیه کند. از جمله این که ۱۰ بار در برابر خداوند در هنگام شب تعظیم کند، و یا از خوردن شکلات یا استفاده از اینترنت به مدت یک روز کامل خودداری کند. 

اظهارات این اسقف روسی سه سال پس از آن مطرح می‌شود که روسیه تصمیم گرفت تا از بعضی خشونت‌های خانگی جرم‌زدایی کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

 

از سال ۲۰۱۷ میلادی، هر کس در قبال همسر یا فرزند خود خشونتی به خرج دهد که تنها به کبودی  یا خونریزی بدون شکستن استخوان منجر شود، ممکن است تا ۱۵ روز زندانی شود یا جریمه‌ای ۳۲۵ پوندی بگیرد، مشروط بر آن که این خشونت بیش از یک بار در سال رخ نداده باشد. 

این جرایم پیش از آن تا دو سال حکم زندان را در پی داشت. 

البته اسقف پانتلیمون، بعدا از اظهارات خود دفاع کرد و گفت که شوهران نیز متقابلا نباید نسبت به همسرانشان نظر دهند. 

او در بیانیه‌ای که از سوی اداره خیریه سینودال منتشر شده است، گفت: «در این شرایط نگران کننده، بسیار مهم است که در محیط خانه و خانواده با عزیزانتان صلح و آرامش برقرار کنید. بهتر است از اظهار نظر پرهیز کنید، از یکدیگر حمایت کنید، به خانواده و همه کسانی که نیازمند کمک هستند، عشق ورزید.»

او افزود: « متقابلا مهم است که شوهران هم از اظهار نظر درباره همسرشان پرهیز کنند و به او عشق و علاقه نشان دهند. چنانچه شوهر یا زن قادر به کنترل  خود نیستند و همچنان اظهارنظر می‌کنند، می‌توانند نوعی تعهد درونی برای خود ایجاد کنند؛ مثلا از انجام کار مورد علاقه‌شان برای مدتی دوری کنند. گفته‌های ما می‌توانند موجب تحریک تنش در روابط شوند و مهم است که از امر دوری شود.»‌

وزیر امور زنان مالزی ماه گذشته، پس از آن که به زنان گفت از نق زدن به شوهرانشان خودداری کنند و هنگام دورکاری (کار از خانه) آرایش کنند و لباس خوب بپوشند، مجبور به عذر خواهی شد. 

© The Independent

بیشتر از جهان