کرونا در روسیه؛ قوانین قرنطینه اجباری سختگیرانه‌تر شد

افزایش آمار مبتلایان در روسیه روز‌به‌روز بیشتر می‌شود

شهرداری مسکو قوانین قرنطینه سخت‌گیرانه‌ای را معرفی کرد که بیشتر ۱۲.۵ میلیون ساکن پایتخت را خانه‌نشین می‌کند - Dimitar DILKOFF / AFP

روسیه ۵۰۰ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا را ظرف شب گذشته ثبت کرده است که شدیدترین صعود آن آمار تا کنون بوده است. این صعود یک شبه تقریبا دو برابر آمار مبتلایان روز گذشته بود که ۳۰۳ نفر ظرف ۲۴ ساعت ثبت شده بودند و آمار کل مبتلایان این کشور را به ۲۳۳۷ نفر رساند. تا کنون مرگ ۱۷ تن از مبتلایان به این ویروس به طور رسمی گزارش شده است.

یک دلیل افزایش صعودی اخیر، ارتقای وضعیت و ظرفیت آزمایش‌گیری است که از هفته گذشته ۵۰ درصد بیشتر شده است. اما این صعود شدید همچنین می‌تواند حاکی از آن باشد که روسیه نیز ممکن است مانند پایتخت‌های اروپایی و شهرهای ایالات متحده، شاهد اوج‌گیری ناگهانی آمار مبتلایان شود. این وضعیت، تنها یک هفته پس از آن است که کرملین اعلام کرد اقدامات پیشگیرانه دولت جلو همه‌گیری این بیماری در کشور را گرفته است.

آخرین اطلاعات نشان می‌دهد که علایم و عوارض بیماری در مبتلایان به کووید۱۹ همواره در حال تحول است. به گفته مقامات در روسیه، وضعیت وخیم ابتلا به بیماری تنها گریبان افراد مسن را نمی‌گیرد. بیش از یک سوم افراد جدیدی که در بیمارستان بستری شدند، بین ۱۸ تا ۴۰ سال سن داشتند. همین گروه سنی شامل ۴۰ درصد از بیماران کشور است که در واحد‌های مراقبت ویژه بستری شده‌اند.

رئیس جمهوری ولادیمیر پوتین، روز دوشنبه در کنفرانسی تلویزیونی خطاب به مسئولان مناطق سراسر کشور،  ظاهرا قصد داشت از اظهارات خوش‌بینانه سابق درباره این ویروس فاصله بگیرد. او دیگر نگفت ویروس «تحت کنترل است» و به جای آن اظهار داشت که «اقدامات به‌‌هنگام» مقامات جلو «صعود انفجاری» آمار مبتلایان را گرفته است.

در آخر هفته گذشته، شهرداری شهر مسکو قوانین قرنطینه سخت‌گیرانه‌ای را معرفی کرد که بیشتر ۱۲.۵ میلیون ساکن پایتخت را خانه‌نشین می‌کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

۲۷ شهردار و فرماندار مناطق دیگر نیز از آن زمان پا در جای پای پایتخت گذاشته‌اند. به گزارش برخی نشریات محلی، مقامات مسکو قصد دارند با معرفی نظامی جدید از «نظارت هوشمند» با استفاده از فناوری تشخیص چهره و  دوربین‌های مداربسته، قوانین جدید قرنطینه را عملی سازند و خاطیان را شناسایی کنند و با استفاده از «بارکُد»های شخصی سازی شده، به مردم اجازه دهند برای امور ضروری در سطح شهر تردد کنند.

صبح سه‌شنبه مجلس نمایندگان کشور طی جلسه‌ای اضطراری مجازات‌هایی را برای نقض قوانین جدید تصویب کرد. هر کسی که بدون دلیل مناسب در محیط بیرون از خانه باشد، می‌تواند جریمه شود ومجازاتی  تا ۷ سال زندان را به انتظار بنشیند.

© The Independent

بیشتر از جهان