پدرو سانچز از آغاز مرحله نزولی شیوع کرونا در اسپانیا خبر داد

نخست‌وزیر اسپانیا گفت کشورش در حال عبور از بدترین مرحله همه‌گیری ویروس است

پدرو سانچز در حال سخنرانی در پارلمان اسپانیا که به دلیل فاصله‌گذاری اجتماعی در دوران کرونا، با تعداد محدودی از نمایندگان کار می‌کند-Mariscal / POOL / AFP

پدرو سانچز، نخست وزیر اسپانیا گفت، کشورش به مرحله معکوس کردن منحنی شیوع ویروس کرونا نزدیک شده است.  

به گفته دانشگاه جانز هاپکینز، اسپانیا با ۱۵۲هزار و ۴۴۶ مورد تا عصر پنجشنبه، بالاترین تعداد مبتلایان به کووید- ۱۹ در اروپا را داشته است. 

تنها ایتالیا ( ۱۷،۶۶۹) تعداد جان باخته بیشتری در مقایسه با اسپانیا ( ۱۵،۲۳۸) دارد. اما تازه ترین آمار اعلام شده آقای سانچز را دلگرم کرده است. 

در ۲۴ ساعت گذشته، ۶۸۳ نفر در اسپانیا بر اثر این ویروس جان باخته اند که در مقایسه با روز قبل  ۷۴ نفر کمتر شده است. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آقای سانچز گفته که اسپانیا نزدیک به عبور از بدترین مرحله اپیدمی است . او وعده داده کشور را به سوی « پیروزی تمام عیار» رهبری کند. 

رهبر حزب سوسیالیست اسپانیا ( PSOE) در مادرید به پارلمان تقریبا خالی این کشور گفت: « مرحله کنترل آتش ویروس آغاز شده است. ما به اوج شیوع ویروس رسیده ایم و اکنون روند شاهد روند نزولی آن هستیم. » 

او افزود: « مرحله صعودی ویروس دشوار بود، چنانچه مرحله نزولی آن هم مشکل خواهد بود. » 

اسپانیا از روز ۱۵ مارس گذشته در قرنطینه بوده است. به رغم کاهش آمار جان باختگان، آقای سانچز از پارلمان خواسته تا قرنطینه را تا ۲۶ آوریل تمدید کند. 

با وجود پیامدهای شدید بالقوه اقتصادی در پی قرنطینه گسترده در اروپا، کمیسیون اروپا به تلاش ها برای هماهنگی در زمینه رسیدن به « نقشه راهی» برای کاهش تدابیر ادامه می دهد. 

آقای سانچز همچنین خواستار اتحاد در اروپا شده و نسبت به ریاضت اقتصادی و کاهش بودجه هشدار داده است. 

او اظهار داشت: « اتحادیه اروپا بدون همبستگی در خطر است. این سنارویو به قدرت نیازمند است. کاهش بودجه و ریاضت اقتصادی راه مناسبی برای در پیش گرفتن نیست. » 

گرچه اتریش، جمهوری چک و دانمارک اولین کشورهای اروپایی هستند که به سوی کاهش تدابیر قرنطینه خیز برداشته اند، اما رهبران اتحادیه اروپا هنوز تا رسیدن به توافق فاصله دارند. 

© The Independent