روزنه امید در اروپا: کاهش تلفات کرونا در اسپانیا و ایتالیا

سازمان حفاظت مدنی ایتالیا: این خبر خوش نباید باعث ‌شود سپر حفاظتی را پایین بیاوریم

در آلمان و بریتانیا منعی برای نرمش کردن و به گردش بردن سگ‌ها و خرید ضروری وجود ندارد-Tobias SCHWARZ / AFP

تلفات روزانه کرونا در ایتالیا و اسپانیا کاهش یافت تا نشانه‌هایی از بهبود در آسیب‌دیده‌ترین منطقه‌ها در  اروپا افزایش یابد.

به گفته آنجلو بورلی رییس سازمان حفاظت مدنی ایتالیا طبق گزارش‌ها در ۲۴ ساعت گذشته  ۵۲۵ نفر جان باخته‌اند که کم‌ترین تلفات روزانه از ۱۹ مارس به بعد است.

اکنون در ایتالیا که نزدیک به یک ماه است در وضعیت قرنطینه قرار دارد شمار کل تلفات کرونا به ۱۵۸۸۷ نفر رسیده است و ابتلای نزدیک به ۱۲۹ هزار نفر نیز محرز شده است.

روند کاهش شمار افراد بستری شده در بیمارستان‌ها و بخش‌های مراقبت ویژه از جمله در لمباردی، «کرونا»زده‌ترین منطقه واقع در شمال ایتالیا، نیز همچنان ادامه دارد.

البته آقای بورلی هشدار داد« این خبر خوش نباید باعث ‌شود سپر حفاظت را پایین بیاوریم». دولت نیز خاطرنشان کرد که احتمال دارد محدودیت‌های تردد به مدت چندین هفته همچنان ادامه داشته باشد.

تلفات ویروس جدید کرونا در اسپانیا نیز برای سومین روز پیاپی کاهش یافت و به ۶۷۴ نفر رسید و این نخستین بار است که طی هفته گذشته شمار تلفات روزانه به زیر ۸۰۰ نفر رسیده است. از سوی دیگر شمار مبتلایان جدید نیز به ۶۰۲۳ نفر کاهش یافت.

پدرو سانچز نخست وزیر اسپانیا می‌گوید: رفته رفته روزنه‌های امید نمایان می‌شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

فرانسه نیز از کاهش تلفات روزانه به ۳۵۷ نفر خبر داد. شمار کل تلفات به ۸۰۷۸ نفر افزایش یافته است که البته شامل تلفات در خانه‌های سال‌مندان هم می‌شود. در حالی که بسیاری از کشورهای دیگر فقط آمار مرگ در بیمارستان‌ها را گزارش می‌دهند.

تلفات روز در بریتانیا نیز با  اندکی کاهش از ۷۰۸ به ۶۲۱ نفر رسیده است اما زمان اوج شیوع در این کشور به نظر اکثر کارشناسان هفته آینده است.

اکنون شمار کل تلفات در بریتانیا به ۴۹۳۴ نفر رسیده است و ۴۷۸۰۶ نفر نیز مبتلا شده‌اند. در آلمان شمار تلفات ۱۳۴۲ نفر و شمار مبتلایان ۹۱۷۱۴ نفر بوده است.

محدودیت‌ها تردد در کشورهای مختلف اروپا فرق می‌کند. برای مثال در آلمان و بریتانیا منعی برای نرمش کردن و گردش بردن سگ‌ها و همچنین رفتن به فروشگاه و انجام سایر کارهای اساسی زندگی وجود ندارد.

این در حالی است که مدرسه‌ها، میخانه‌ها و رستوران‌ها در سوئد همچنان باز است و شمار مبتلایان محرز ۶۸۳۰ نفر و شمار تلفات ۴۰۱ نفر بوده است.

از سوی دیگر در شب یک‌شنبه شمار کل تلفات در جهان به ۷۰ هزار نفر نزدیک شد و شمار مبتلایان محرز به ۱.۲۵ میلیون نفر رسید.

۳۳۵ هزار نفر از کل مبتلایان در ایالات متحده به سر می‌برند که به نظر می‌رسد کانون بعدی ابتلا به این ویروس جهان‌گستر باشد. همزمان با آخرین نشست مطبوعاتی دونالد ترامپ در شب یک‌شنبه، شمار کل تلفات در ۵۰ ایالت این کشور به ۱۰ هزار نفر نزدیک شده است. بیش از یک‌چهارم تلفات نیز در شهر نیویورک بوده است.

این در حالی است که مقامات یونان در روز یک‌شنبه اعلام کردند دومین اردوگاه پناه‌جویان در نزدیک آتن را در وضعیت قرنطینه قرار داده‌اند زیرا آزمایش ویروس کرونای یکی از ساکنان آن مثبت شده است.

به گفته وزارت مهاجرت یونان، یک مرد افغان ۵۳ ساله را از اردوگاه مالاکاسا به بیمارستانی در پایتخت این کشور انتقال داده‌اند. در این اردوگاه ۱۲۷۰ پناه‌جو به سر می‌برند.

برای بیش از یک میلیون نفری که در سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ بر اثر جنگ آواره شده‌اند یونان دروازه اصلی ورود به اتحادیه اروپا است. هم‌اکنون بیش از ۱۱۰ هزار نفر در اقامتگاه‌های مهاجران در این کشور به سر می‌برند و محل اسکان ۴۰ هزار نفر از این پناه‌جویان ارودگاه‌های پرازدحام واقع در پنج جزیره است.

گزارش بیشتر از خبرگزاری‌ها

© The Independent

بیشتر از جهان