وحشت کرونا در اسپانیا؛ اجساد افراد مسن رها‌شده در خانه سالمندان پیدا شد

کارکنان چندین خانه سالمندان کارشان را رها کرده‌ و افراد مسن بدون هیچ مراقبتی تنها مانده‌ بودند

سربازان ارتش، جنازه برخی از سالمندان را روی تخت‌ها و در اتاق‌هایشان پیدا کرده است- AFP

ویروس کرونا در اسپانیا وضعیتی کابوس‌وار آفریده است. علاوه بر مرگ هزاران نفر در اثر ابتلا به کووید-۱۹، سیستم بهداشت و درمان این کشور در حال فروپاشی است.

ارتش اسپانیا در بازدیدی که طی روزهای گذشته از مراکز نگهداری سالمندان در این کشور انجام داده است با چندین خانه سالمندان مواجه شده که در آن‌ها کارکنان این مراکز کار را رها کرده و افراد مسن به حال خود رها شده بودند.

سربازان ارتش، جنازه برخی از سالمندان را روی تخت‌ها و در اتاق‌هایشان پیدا کرده است.

مارگاریتا روبلز، وزیر دفاع اسپانیا شامگاه دیروز این خبر را در گفتگو با تلویزیون «تله چینو» اعلام کرده است.

او گفته است که مقررات جدیدی برای خانه‌های سالمندان وضع خواهد شد و از این پس شوراهای محلی موظف به سرکشی مرتب از این مراکز خواهند بود. او همچنین گفته که سالمندانی که در این مراکز اقامت دارند چنانچه با علائم کرونا درگیر شدند، امکانات ایزوله برایشان فراهم خواهد شد.

ارتش اسپانیا نیز از روز گذشته بیش از ۱۳۰ خانه سالمندان را بازرسی و آن‌ مراکز را ضدعفونی کرده است.  

اسپانیا با کمبود شدید تخت‌های بیمارستانی و امکانات لازم در بخش‌ مراقبت‌های ویژه روبه‌رو است و برخی از بیماران که در وضعیت بحرانی قرار دارند به دلیل کمبود تخت بیمارستانی، بستری نمی‌شوند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در روزهای گذشته ویدیویی از یکی از پزشکان اسپانیایی منتشر شده بود که در آن گفته می‌شد برای نجات جوان‌ها از مرگ ناچار شده‌اند دستگاه‌های تنفسی افراد بالای 65 سال را از آن‌ها جداکنند تا این وسایل برای حفظ جان افراد کم‌سن‌وسال‌تر استفاده شود.

در طی یک روز گذشته آمار ابتلا به کرونا در اسپانیا ۲۳ درصد رشد داشته و به حدود ۴۰ هزار نفر رسیده است. ۲۷۰۰ نفر نیز جان خود را از دست داده‌ و ۲۱ هزار نفر نیز قرنطینه شده‌اند.

مادرید پایتخت اسپانیا با ۱۲ هزار نفر، بیشترین شمار مبتلایان به این ویروس را دارد.

بیشتر از جهان