کرونا در نیوزیلند؛ فروش اسباب‌بازی‌های جنسی سه برابر شد

قرنطینه سراسری در نیوزلند باعث شده که مردم به خریدن اسباب‌بازی‌های سکسی بروند

مردم نیوزیلند هم مثل بریتانیایی‌ها فقط می‌توانند برای کارهای ضروری، مانند خرید مواد خوراکی و رفتن به داروخانه، از خانه بیرون بروند- Philippe LOPEZ / AFP

از وقتی که جاسینکا آردن، نخست‌وزیر نیوزیلند، به دلیل انتشار ویروس کرونا تعطیلی یک ماهه را بر کشور اعمال کرد، فروش اسباب‌بازی‌های جنسی در این کشور سه برابر شده است. 

مردم نیوزیلند هم مثل بریتانیایی‌ها فقط می‌توانند برای کارهای ضروری، مانند خرید مواد خوراکی و رفتن به داروخانه، از خانه بیرون بروند. 

اما به گفته «ادالت توی مگاستور» (فروشگاه بزرگ اسباب‌بازی بزرگسالان) که بزرگترین فروشگاه از این دست در نیوزیلند به شمار می‌رود، مردم وقت‌شان را با خرید «ابزارآلات ویژه اشخاص بالغ» سپری می‌کنند. 

امیلی رایتز، سخنگوی این کسب‌وکار به گاردین گفت:‌ «تعداد زیادی ابزارآلات مخصوص تازه‌کارها دارد به‌فروش می‌رسد… همه محصولات مخصوص تازه‌کارها بسیار پرطرفدارند.»

او گفت:‌ «حتما قضیه این است که انگار مردم با خودشان بگویند، حالا که وقت دارم، بگذار یک چیز تازه امتحان کنم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او گفت، علاوه بر اسباب‌بازی‌ها و ابزارآلات اشخاص بالغ، محصولات دیگری نیز، از جمله کاندوم، انواع ژل، و کاپ قاعدگی، در فروش اینترنتی از طریق وبسایت فروشگاه محبوبیت یافته‌اند.

او گفت، شوینده‌های ابزارآلات نیز از جمله کالاهای محبوب به شمار می‌روند. 

«ادالت توی مگاستور» در نیوزیلند از جمله فروشگاه‌های ضروری محسوب شده است، چرا که علاوه بر کالاهای بهداشتی و پزشکی دیگر، کاندوم نیز می‌فروشد و اجازه یافته است تا در دوران تعطیلی، به کار خود ادامه دهد. 

فروش این فروشگاه زنجیره‌ای همچنین در بریتانیا و استرالیا، به‌ویژه در روزهای ۲۱ و ۲۲ مارس که رستوران‌ها و میخانه‌های هر دو کشور تعطیل شد، افزایش یافت. 

رایتز گفت:‌ «وقتی به خریدهای مردم در آن دوره نگاه می‌کنیم، می‌بینم که همه‌اش اسباب‌بازی‌ها و ابزارآلات جنسی بوده است.» 

«انگار با خودشان فکر می‌کردند، میخانه که نمی‌توانیم برویم، جای دیگری هم نمی‌توانیم برویم، قرارملاقات هم که نمی‌توانیم برویم.» 

© The Independent

بیشتر از زندگی