ویروس کرونا؛ عروس و داماد قرنطینه شدند

این زوج در ماه اکتبر در چین عقد کرده بودند

زوج اهل کره جنوبی برای حفاظت خود از ویروس کرونا در مراسم عروسی از ماسک استفاده کرده‌اند-  REUTERS/Heo Ran

زوجی که چند روز پیش از جشن عروسی‌شان از چین بازگشته بودند، خود را قرنطینه کرده‌اند و پیوند خود را پخش زنده ویدیویی می‌کنند تا از نگرانی مهمانان نسبت به سرایت ویروس کرونا بکاهند.

جوزف ییو و کانگ تینگ، اهل سنگاپور، در مراسم عروسی خود شرکت نکردند و به صورت تصویری به سلامتی دوستان و اقوام نوشیدند تا در صورتی که به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند آن را به مهمانان انتقال ندهند.

آن‌ها یک هفته مهمان خانواده خانم کانگ در استان هونان چین بودند و در روز سی‌ام ماه ژانویه، سه روز پیش از برگزاری مراسم عروسی خود در هتلی در مرکز سنگاپور، به خانه بازگشتند.

اما زمانی که مهمانان از حضور در مراسم آن‌ها ابراز نگرانی کردند، این زوج ناگزیر شدند چاره‌ای بیندیشند.

آقای ییو به بی بی سی گفت: «برخی از مهمانان گفتند در جشن ما شرکت نمی‌کنند. ما می‌خواستیم مراسم را عقب بیندازیم اما هتل قبول نکرد. آن‌ها گفتند همه چیز برنامه‌ریزی شده و غیرقابل توافق است. احساس کردیم چاره‌ای جز برگزاری مراسم نداریم.»

این زوج از سوییت خود در همان هتلی که عروسی در آنجا برپا می‌شد، به صورت تصویری میزبان مهمانان در سالن پذیرایی هتل بودند، برای آن‌ها سخنرانی کردند و شامپاین باز کردند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آقای ییو گفت برخی از مهمانان زمانی که متوجه برنامه آن‌ها شدند، تعجب کردند. او افزود: «به نظر من اگر در مراسم شرکت می‌کردیم، جو تغییر می‌کرد. مردم محتاط می‌شدند.»

او همچنین گفت: «والدینم از این تصمیم راضی نبودند ولی در نهایت پذیرفتند.»

پدر و مادر خانم کانگ به دلیل محدودیت‌های مسافرتی برای پیشگیری از گسترش ویروس کرونا، که جان ۵۶۳ نفر را در چین گرفته است، نتوانستند در مراسم شرکت کنند.

آقای ییو گفت او و همسرش از اینکه نتوانستند در جشن عروسی خودشان شرکت کنند «ناراحت نیستند اما کمی‌ سرخورده شده‌اند.»

او افزود: «از آنجایی که گزینه دیگری وجود نداشت، جای پشیمانی هم نیست.»

این زوج در ماه اکتبر در چین عقد کرده بودند و این دومین مراسم آن‌ها برای آن دسته از دوستان و اعضای خانواده در سنگاپور بود که نتوانسته بودند در مراسم عقد شرکت کنند.

در سنگاپور، ۲۸ مورد ابتلا به ویروس کرونا تأیید شده که بیش از هر کشور دیگری، به جز چین و ژاپن، بوده است؛ اما هیچ‌یک از موارد مرگبار نبوده است. از جمله بیماران سنگاپوری مبتلا به ویروس کرونا نوزادی شش ماهه است که پدر و مادرش به این ویروس مبتلا بودند.

سازمان بهداشت جهانی، روز پنجشنبه گفت که تحقیقاتی را در مورد ارتباط سه مورد ابتلا به کرونا، به یک جلسه‌ بین‌المللی تجاری، که ماه گذشته در سنگاپور برگزار شد، آغاز کرده است.

موارد ابتلا به کرونا در مالزی و کره جنوبی به جلسه کاری یک شرکت فروش چند ملیتی، که هنوز نامش فاش نشده، ارتباط پیدا کرده است. یکی از ۱۰۰ شرکت‌کننده در این جلسه از شهر ووهان چین بوده است، جایی که ویروس از آن نشأت گرفته است.

© The Independent