شمار مبتلایان به کرونا از نیم میلیون نفر فراتر رفت

آمریکا از چین سبقت گرفت

تعداد قربانیان کرونا در آمریکا از هزار نفر فراتر رفت-Piero CRUCIATTI / AFP

حدود سه ماه پس از اعلام شیوع ویروس مرگبار کرونا در چین، تعداد مبتلایان به کووید-۱۹ (کروناویروس) در جهان از نیم میلیون‌ نفر فراتر رفته و ایالات‌متحده آمریکا از نظر تعداد مبتلایان در جایگاه نخست جهان پس از چین قرار گرفته است. تا روز جمعه ۵۳۶ هزار و ۸۲۰ نفر در ۱۹۹ کشور جهان به کووید-۱۹ مبتلا شده‌اند و ۲۴ هزار و ۱۱۷ نفر نیز جان باخته‌اند. تعداد بهبودیافتگان ۱۲۴ هزار و ۴۲۹ نفر گزارش شده است. 

تا ظهر امروز (جمعه) ۸۵ هزار و ۶۱۲ مورد ابتلا به کرونا در ایالات‌متحده آمریکا گزارش شده است. تعداد جان‌باختگان در این کشور نیز به هزار و ۳۰۱ نفر رسیده است. پس از آمریکا چین با ۸۱ هزار و ۳۴۰ مبتلا و ۳ هزار و ۲۹۲ قربانی در جایگاه دوم قرار دارد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

تعداد مبتلایان در ایتالیا به بیش از ۸۰ هزار نفر رسیده و بیش از ۸ هزار نفر نیز جان باخته‌اند. پس از ایتالیا، اسپانیا و آلمان با حدود ۶۰ و ۵۰ هزار مبتلا در جایگاه‌ چهارم و پنجم جدول قراار دارند. البته تفاوت فاحشی بین تعداد قربانیان در اسپانیا و آلمان وجود دارد. در حالی که ۴ هزار و ۳۶۵ نفر در اسپانیا جان خود را از دست داده‌اند. در آلمان تنها ۲۸۱ نفر قربانی شده‌اند.

ایران نیز با ۲۹ هزار و ۴۰۶ مبتلا و ۲ هزار و ۲۳۴ جان باخته، ششمین کشور جهان از نظر تعداد مبتلایان و چهارمین کشور از نظر تعداد قربانیان کووید-۱۹ در جهان به شمار می‌رود. البته تردیدهای زیادی در مورد دقت و صحت آمار رسمی که از سوی ایران، چین و روسیه اعلام می‌شود، مطرح است.

پس از ایران، فرانسه، سوئیس، بریتانیا و کره جنوبی قرار دارند.

کووید-۱۹ در همه کشورهای جهان فراگیر شده و تا کنون ۵۰ کشور قوانین سختگیرانه قرنطینه و محدودیت تردد را اعمال کرده‌اند. بر این اساس بیش از ۲۰ درصد جمعیت جهان یا یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون نفر نیز خانه‌نشین شده‌اند.

بیشتر از جهان