والدین بریتانیایی مانع رفتن فرزندانشان به مدرسه می‌شوند

مدیر انجمن مدارس بریتانیا: «این بچه‌ها سر از مراکز خرید درخواهند آورد»

دولت بریتانیا گفته هنوز شواهد تاثیر همه‌گیری بیماری در جامعه مشهود نیست و قصد تعطیل اعلام کردن مدارس را ندارد- ISABEL INFANTES / AFP

آنطور که مسئولان مدارس بریتانیایی گفته‌اند، والدین در پی نگرانی از انتشار ویروس کرونا و علی‌رغم توصیه مسئولان، مانع حضور فرزندانشان در کلاس‌های درس می‌شوند. 

جف بارتون، از مدیران انجمن مدیران مدارس و دانشگاه‌ها گفته است که مدارس بریتانیا مسئول شمار دانش آموزانی نیستند که سر کلاس حاضر نمی‌شوند. 

آقای بارتون گفت پیامدهای تعطیلی مدارس در سطح کشور، به معنای «زنگ هشدار» برای معلم‌ها و مسئولانی است که تکنولوژی آموزش از راه دور و آنلاین را ندارند. 

اظهارات او پس از آن ایراد می‌شود که دولت بریتانیا گفت هنوز که شواهد تاثیر همه‌گیری بیماری در جامعه مشهود نیست، قصد تعطیل اعلام کردن مدارس را ندارد، هرچند این مسئله تحت بررسی است. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اما آقای بارتون در کنفرانسی که روز جمعه با حضور صدها معلم و کادر آموزشی کشور در شهر بیرمنگام برگزار شد گفت، والدین از هم‌اکنون و در پی نگرانی از سرایت ویروس به فرزندانشان، مانع رفتن آنان به مدرسه می‌شوند.

  او گفت:‌ «در نمونه‌هایی که اعضای انجمن ارائه داده‌اند، والدین گفته‌اند "فرزند من در خانه می‌ماند". از کارشناسان بهداشتی می‌شنویم که در خانه نگاه داشتن شمار بالای کودکان می‌تواند اقدامی غیرسازنده باشد چرا که این بچه‌ها سر از مراکز خرید درخواهند آورد.»

او همچنین گفت: «لازم است که در این عصر رسانه‌های اجتماعی، اطلاعات بهداشتی وجود داشته باشد که اعلام کند کودکان سالم و معلم‌های سالم بزرگسال در مدارس با برنامه‌های عادی، بهترین جا برای آنان است.»

آقای بارتون افزود‌:‌ «اتهام زدن به مدارس در مورد غیبت دانش‌آموزان، آنطور که در سطح ملی شاهدش بوده‌ایم، احتمالا راه درستی نیست.»

اتحادیه‌های آموزگاران و کارمندان بخش آموزش، قرار است هفته آینده با وزارت آموزش بریتانیا دیدار و درباره مسائل مربوط به تعطیلی مدارس مذاکره کنند، از جمله تاثیر آن بر والدینی که در نیروها و خدمات اضطراری مشغول به کارند. 

او گفت:‌ «در این باره صحبت خواهیم کرد که آیا بستن تمامی مدارس در کشور واقع‌گرایانه است؟ مدارس طبق تعریف، محل کودکان و بزرگسالان سالم است. بنابراین اگر قرار باشد ایده تعطیلی سراسری مدارس پیاده شود، با جهانی کابوس‌وار مواجه خواهیم شد.» 

گوین ویلیامسان، وزیر آموزش در بریتانیا قرار است روز جمعه در جمع حدود هزار نفر از مسئولان مدارس، در کنفرانس سالانه انجمن مدیران مدارس و دانشگاه‌ها سخنرانی کند. 

© The Independent

بیشتر از جهان