ویروس کرونا در بریتانیا: چهارمین نفر درگذشت

۲۸۰ مورد ابتلا به کرونا در بریتانیا شناسایی شده است

بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا در پارک تکنولوژی بدفورد در شمال لندن-Jack Hill / POOL / AFP

به گزارش وزیر بهداشت، فرد چهارم در بریتانیا در اثر ابتلا به ویروس کرونا درگذشت.

این بیمار در دهه هفتاد زندگی به سر برده و از پیش از مشکلات سلامتی رنج می‌برد. او در بیمارستان ولورهمپتون بستری و تحت مداوا بود.

کریس ویتی، معاون ارشد بهداشت انگلستان گفت ظاهرا او در خاک بریتانیا به ویروس مبتلا شده بود و افزود مقامات سرویس سلامت همگانی در حال ردیابی تمام افرادی هستند که احتمالا با او تماس داشته‌اند.

مت هنکاک، این خبر را در مجلس عوام هنگام خبررسانی به نمایندگان درباره وضعیت شیوع ویروس کرونا در بریتانیا اعلام کرد. تا ساعت ۹ صبح دوشنبه ابتلای ۳۱۹ مورد در بریتانیا تایید شده است.  

او دوباره اظهارات نخست وزیر و سایر مقامات کابینه را تکرار کرد که می‌گویند بریتانیا هنوز در مرحله جلوگیری از شیوع ویروس قرار دارد. این مرحله اولین مرحله از اقدامات دولت برای مقابله با شیوع بیماری‌های همه‌گیر است و دو مرحله بعدی شامل به تعویق انداختن شیوع و کاستن شدت آن است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آقای هنکاک گفت: «ما به اقدامات خود برای جلوگیری از شیوع ویروس ادامه خواهیم داد اما همچنین تمهیداتی را اتخاذ کرده‌ایم که از سرعت شیوع بکاهیم و به تحقیقاتی برای کاهش آثار و عواقب این بیماری بودجه اختصاص داده‌ایم.»

انتقال به مرحله به تعویق انداختن احتمالا به این معنی است که شاهد اتخاذ تمهیداتی در راستای «حفظ فاصله در جامعه» باشیم، از جمله ممنوعیت مراسم‌های بزرگ، تعطیلی مدارس و تشویق مردم به کار از خانه که در نشست کبرا (کمیته اضطراری هیات دولت) به ریاست بوریس جانسون در روز دوشنبه نیز توسط وزیر بهداشت مطرح شد.

اما آقای هنکاک گفت توصیه‌های دانشمندان به روشنی آشکار کرده است اتخاذ تمهیداتی زودهنگام نیز خطرهای خاص خود را ایجاد خواهد کرد.

آقای هنکاک در مجلس عوام گفت: «در تمام طول این دوره، رویکرد ما توسط دانشمندان و یافته‌های علمی هدایت شده و این سنگ بستر تمام تصمیمات ما بوده است. برنامه‌ ما حاکی از تمهیداتی است که آماده اتخاذ آنها در زمان مناسب هستیم و درباره تصمیمات خود و دلایل آنها کاملا شفاف و آشکار خواهیم بود.»

هفته گذشته پروفسور ویتی، به نمایندگان مجلس گفت بریتانیا به طور عمده در حال حرکت به سمت مرحله به تعویق انداختن شیوع بیماری است در حالی که جنی هریس، قائم مقام بهداشت کشور هشدار داد بریتانیا در حال «لغزش در لبه» ورود به مرحله انتقال مداوم و پایدار این بیماری است.

تا ۹ صبح دوشنبه، ۲۸۰ مورد مبتلا در انگلستان شناسایی شده که ۶۱ نفر از آنها در پایتخت به سر می‌برند.

ولز ۶ مورد در خود جای داده و ایرلند شمالی ۱۲ مورد را کشف کرده است. ۵ مورد جدید نیز روز دوشنبه در اسکاتلند اعلام شد که تعداد کل آمار آنجا را به ۲۳ نفر رساند.

گزارش بیشتر از پی‌اِی

© The Independent

بیشتر از جهان