ادعای یک سند دولتی: کرونا می‌تواند ۸۰ درصد بریتانیایی‌ها را آلوده کند

در این صورت ۵۰۰ هزار نفر جان خود را از دست می‌دهند

در بدترین شرایط ممکن چهارپنجم جمعیت بریتانیا بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست می‌دهند-Tolga Akmen / AFP

یک سند نشت شده از وزارت بهداشت و خدمات اجتماعی بریتانیا  حاکی از آن است که اگر ویروس کرونا در این کشور ۸۰ درصد مردم را آلوده کند، می تواند تا ۵۰۰ هزار نفر را به کام مرگ بکشاند.

هرچند این نهاد می گوید انتظار چنین پدیده ای را ندارد، اما در سندی که در اختیار وزرای کابینه گذاشته شده و متن آن به نشریه «سان» رسیده، گفته شده که در «بدترین شرایط ممکن» چهار پنجم جمعیت بریتانیا از عوارض این بیماری درخواهند گذشت.

در سند صادره از تیم ارتباطات امنیتی ملی بریتانیا هشدار داده شده:«در حال حاضر فرض بر این است که ۲ تا ۳ درصد موارد ابتلا به بیماری کرونا به مرگ خواهد انجامید.» این به معنای حدود ۵۰۰ هزار مورد مرگ در بریتانیا خواهد بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

یک سخنگوی سازمان بهداشت و خدمات اجتماعی می گوید:«ما از ابتدا به وضوح خاطرنشان کردیم که انتظار داریم شاهد پیامدهای ناشی از ویروس کرونا در بریتانیا باشیم. به همین دلیل است که برای هر شرایطی از جمله بدترین سناریوی ممکن، برنامه ریزی کرده ایم. اما تاکید می کنیم که این به معنای رخ دادن و حتمی شدن این پیش بینی ها نیست.»

«ایمنی عمومی نخستین اولویت ماست و با وجود آن که در حال حاضر تنها ۱۳ مورد ابتلا به بیماری در انگلستان (بخشی از بریتانیا) تایید شده، تیم کارشناسان بهداشتی و دانشمندان ما بیست و جهارساعته در تلاش آماده سازی نهادهای بهداشت عمومی و کل کشور هستند.» 

این واکنش به دنبال اظهارات یک مقام سازمان بهداشت  جهانی نشان داده شده که هشدار داد به استثنای چین، کشورهای جهان «آمادگی» مقابله با ویروس کرونا را ندارند.

دکتر بروس اِیلوارد، نماینده سازمان بهداشت جهانی در چین، روز سه شنبه هشدار داد:«زمان در مقابله به این بیماری به منزله همه چیز است. هر یک روز در مقابله با بیماری نظیر این مهم است.»

او افزود که «جهان برای (رویارویی) با آن آماده نیست. می تواند خود را به سرعت آماده کند، اما باید افکارش را روی این حرکت بزرگ متمرکز کند.»

در حالی که تعداد مبتلایان به کرونا در ایتالیا در طول بیست و چهار ساعت ۴۵ مورد افزایش یافته و به ۳۲۲ نفر رسیده و یازده کشته برجای گذاشته، این نگرانی وجود دارد که کرونا در اروپا تبدیل به یک اپیدمی شود.

در بریتانیا مدارس تعطیل شده و به دانش آموزان گفته شده در بازگشت از سفر خارج، خود را در قرنطینه قرار دهند. رئیس کل پزشکان کشور به خانواده های بریتانیایی هشدار داده که  در صورت بروز یک اپیدمی جهانی، ممکن است خانواده ها را در قرنطینه قرار داده و تردد وسائل ایاب و ذهاب عمومی را محدود کند.

© The Independent