ویروس کرونا؛ اعزام هیئتی از سازمان بهداشت جهانی به چین

افزایش مرگ‌ومیر در اثر ویروس کرونا به بیش از ۱۵۰۰ نفر رسید

این هیئت اعزامی متشکل از ۱۲ متخصص چینی و ۱۲ کارشناس بین‌المللی است - Christof STACHE / AFP

در گرماگرم تلاش برای یافتن درمان برای بیماری کرونا و افزایش تعداد تلفات به ۱۵۰۰ نفر، روز شنبه و یکشنبه، هیئت اعزامی‌سازمان بهداشت جهانی وارد چین می‌شود.

ماموریت این هیئت، که متشکل از ۱۲ متخصص چینی و ۱۲ کارشناس بین‌المللی است، تمرکز روی نحوه گسترش «کوُوید ۱۹» - نام رسمی‌بیماری ـ است و این که چرا عوارض آن در برخی مبتلایان سخت و در بعضی دیگر ملایم است.

تدروس ادهانوم گبریسوس، رئیس سازمان بهداشت جهانی، گفت: «هدف این هئیت مشترک اعلام هرچه سریع‌تر گام‌هایی است که باید در واکنش به "کووید ۱۹" برداشت و نیز آمادگی هربیشتر در چین و در سطح جهانی است.»

او افزد: «توجه ویژه (هیئت اعزامی) بر درک چگونگی سرایت ویروس، شدت بیماری و تاثیر اقداماتی است که در واکنش به آن صورت می‌گیرد.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

گزارش‌ها حاکی از آن است که از ماه ژانویه - که بیماری از شهر ووهان چین آغاز شد، ۱۵۲۵ نفر بر اثر عوارض کرونا درگذشته‌اند.

بخش اعظم تلفات در چین بوده اما کرونا جان یک نفر را در هنگ کنگ، یک نفر در فیلیپین و یک بیمار را در ژاپن به گرفته است.

ماموریت هئیت سازمان بهداشت جهانی در حالی اعلام شد که مصر نیز یک مورد ابتلا به کرونا را گزارش کرده است. این نخستین مورد گزارش شده کرونا در قاره آفریقاست.

مدت‌هاست مسئولان نگران شیوع کرونا در آفریقا بوده‌اند. آن‌ها می‌گویند احتمالا نظام‌های پزشکی ضعیف‌تر و تسهیلات محدودتر قرنطینه، نه تنها به تلفات بیشتر خواهد انجامید بلکه ممکن است به ویروس فرصت جهش به گونه‌ای به مراتب کشنده‌تر بدهد.  

در تحولی دیگر، دولت چین اعلام کرده است که تازه واردین به پکن باید به مدت ۱۴ روز خود را در قرنطینه بگذارند. سازمان پزشکان بدون مرز نیز ۵/۳ تُن تجهیزات حفاظتی برای کادر پزشکی چین در ووهان ارسال کرده که با تعداد روزافزون بیماران در این شهر رو‌به‌رو هستند.

در بریتانیا، به دنبال ابتلای ۹ نفر به بیماری کرونا، مسئولان عصر جمعه، مطب یک پزشک در شهر پورتموث را - که گفته می‌شد یک زن مظنون به ابتلا به کرونا به آن مراجعه کرده بوده، ضد عفونی کردند.

دو نماینده پارلمان بریتانیا از حزب کارگر، به نام‌های الکس سوبل و لیلیان گرین وود، نیز پس از حضور در یک کنفرانس در لندن که یک مبتلا به کرونا نیز در آن شرکت کرده بود، خود را در قرنطینه قرار داده‌اند.

© The Independent

بیشتر از جهان