توری‌گذاری در واژن مانع حضور یک زن در انتخابات شهرداری لندن شد

خانم بلک گفت، این جراحی زندگی‌اش را به فنا داده است

انتخابات شهرداری لندن در ماه می برگزار می‌شود-Pixabay

زنی به خاطر مسائل درمانی مرتبط با توری‌گذاری در واژن، از شرکت در رقابت‌های انتخاباتی شهرداری لندن کنار کشید. این جراحی بحث‌برانگیز اثرات جانبی شدیدی بر سلامت بعضی از بیماران گذاشته است.

حزب برابری زنان اعلام کرد که کاندیدای خود، سو بلک، را به دلیل «ضربه‌ روانی شدید ناشی از مشکلات درمانی» از دور رقابت‌ها کنار گذاشته است.

سو بلک گفت: «از این که به خاطر اثرات یک عمل جراحی، که از سر بی‌پروایی انجام دادم و اصلاً نباید از اول اتفاق می‌افتاد مجبورم پا پس بکشم، بسیار دلشکسته‌ام.»

خانم بلک گفت، اثراتی که کار گذاشتن این توری در واژن بر سلامتی‌اش داشته «بدتر از آن علائمی بوده که قرار بوده با این جراحی برطرف شوند.»

این عمل جراحی را فعلاً دیگر در بریتانیا انجام نمی‌دهند، تا وقتی که شرایط خاصی مهیا شود و بتوانند ایمنی زنان را پس از این عمل تأمین کنند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

توری واژینال را درون واژن قرار می‌دهند تا اعضای آسیب‌دیده را بهتر سر جایشان نگه دارد یا بی‌اختیاری ادرار را درمان کند.

اما تعداد زیادی از زنان پس از انجام این عمل جراحی اثرات جانبی شدیدی را گزارش کرده‌اند، شامل درد هنگام نزدیکی، درد در نواحی کمر، شکم و لگن، و مشکلات در دفع ادرار و در روده‌ها.

در بریتانیا این عمل جراحی را مشمول دوره «محدودیت و مراقبت شدید» قرار داده‌اند و انجام آن فعلاً تا وقتی که موارد خاصی در مورد آن رعایت نشده، ممنوع است.

اما درخواست فعالان مدنی این است که معیارهای سختگیرانه‌تری در نظر بگیرند تا استفاده از توری واژینال برای زنان و توصیه آن به آنان محدود شود.

سال گذشته، شکایت جمعیِ هزاران زن علیه شرکت تولیدکننده این توری‌ها، جانسون اند جانسون، به نتیجه رسید. طبق حکم دادگاه، این افراد فریب خورده‌اند و این توری‌ها «خطرات فراوانی» داشته‌اند. 

خانم بلک، نامزد سابق انتخابات شهرداری لندن، گفت که این جراحی «زندگی‌اش را به فنا داده است.»

او گفت: «این تجربه باعث شده بیش از پیش دلم بخواهد که حزب برابری زنان در انتخابات پیروز شود. تا وقتی که نظر ما زنان، در تصمیم‌گیری‌هایی که بر زندگی‌مان اثرگذارند، هم ارز نظر مردان قدرت نداشته باشد، همچنان از ساختار قدرت جدا خواهیم بود و با ما بدرفتاری خواهند کرد.»

این حزب اعلام کرده است، رهبرش ماندو رِید، به جای خانم بلک نماینده این حزب در انتخابات خواهد بود.

صدیق خان شهردار فعلی لندن و از اعضای حزب کار، شون بِیلی، نماینده محافظه‌کارها، و روی استوارت، نامزد مستقل، نیز در این رقابت شرکت خواهند کرد.

انتخابات در ماه مه سال ۲۰۲۰ برگزار خواهد شد.

© The Independent