نستله محصولات غذایی منجمد برای مصرف‌کنندگان اوزمپیک و ویگووی تولید می‌کند

محصولات جدید نستله منطبق با نیاز مصرف‌کنندگان داروی کاهش وزن است که باید برای جبران عضله‌‌ای که از دست می‌دهند، پروتئین بیشتری مصرف کنند

نمونه‌ای از غذای وایتال پرسوت شرکت نستله‌ــ Nestle USA

شرکت نستله اعلام کرده است که در نظر دارد غذاهای منجمد مخصوص مصرف‌کنندگان داروی کاهش وزن عرضه کند.

در سال گذشته، مصرف داروهای دیابت و کاهش وزن جی‌ال‌پی‌ـ‌۱ (GLP-1 پپتید شبه‌گلوکاگون۱) مانند اوزمپیک و ویگووی به‌شدت افزایش پیدا کرد، زیرا افراد مشهوری مانند اپرا وینفری لاغرتر شدن اندامشان را به مصرف این داروها نسبت دادند. با افزایش تعداد مصرف‌کنندگان این داروها،  نستله از برنامه‌هایش برای معرفی نام تجاری جدید غذاهای منجمد، وایتال پرسوت (Vital Pursuit)، خبر داد که جامعه هدف آن این جمعیت در حال رشد است.

بر اساس نظرسنجی اخیر سازمان پژوهش سیاست‌های سلامت کی‌اف‌اف (KFF)، برآورد می‌شود از هر هشت بزرگسال در آمریکا، یک نفر در یک مقطع زمانی از داروی جی‌ال‌پی‌ـ‌۱ استفاده کرده باشد، و نزدیک به نیمی از این تعداد در حال حاضر در روند مصرف این دارو قرار دارند. پژوهش مورگان استنلی نشان می‌دهد که تا سال ۲۰۳۵، تعداد کل مصرف‌کنندگان این دارو در آمریکا ممکن است به رقم عظیم ۳۱.۵ میلیون نفر، یا ۹ درصد کل جمعیت این کشور افزایش پیدا کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این افزایش اثری دامنه‌دار بر عادات مصرف‌کنندگان داشته است و به گفته جان فرنر، مدیرعامل فروشگاه‌های زنجیره‌ای والمارت آمریکا، که در اکتبر با نشریه بلومبرگ صحبت می‌کرد، داده‌ها نشان می‌داد مشتریانی که نسخه‌های داروی جی‌ال‌پی‌ـ‌۱ را از داروخانه‌های این فروشگاه می‌گرفتند، به شکلی قابل‌توجه نه تنها مواد غذایی کمتر بلکه اقلام کم‌کالری‌تر خریداری می‌کردند. گزارش‌ها حاکی از آن است بیمارانی که این دارو را مصرف می‌کنند دفعات کمتری غذا می‌خورند‌ــ به‌دلیل کاهش هوس خوراکی و همین‌طور تمایل به مصرف پروتئین بیشتر به‌جای غذاهای چرب و شیرین‌ــ و سرمایه‌گذاران نگران‌اند که این چه معنایی برای آینده شرکت‌های غذایی و نوشیدنی و رستوران‌های زنجیره‌ای غذاهای فوری (فست‌فود) خواهد داشت.

نستله این را به چشم فرصتی سودآور می‌بیند تا از یک بازار رو‌به‌رشد و دست‌نخورده بهره‌برداری کند. استیو پرسلی، مدیرعامل این شرکت در آمریکای شمالی، به سی‌ان‌بی‌سی (CNBC) توضیح داد که رژیم گرفتن متعلق به عصری است که دیگر گذشته و تمام شده است.

پرسلی گفت: «واقعیت این است که در ۲۵ سال گذشته، رژیم غذایی رو به زوال بوده است. از نظر من، کاری که ما انجام داده‌ایم در واقع ابزار جدیدی در اختیار مصرف‌کنندگان می‌گذارد که در این مسیر واقعا به آن‌ها حس اعتماد به نفس و موفقیت می‌دهد.»

پرسلی متذکر شد که هدف نستله از وایتال پرسوت این است که با تامین مواد مغذی مورد نیاز، به مصرف‌کنندگان در مسیر سفر جاری‌شان به سوی سلامت کمک کند. این نام تجاری جدید به دیگر نام تجاری غذای منجمد متمرکز بر سلامت نستله، لین کوییزین (Lean Cuisine) می‌پیوندد که در سال ۱۹۸۱ تاسیس شد، اما تفاوت این‌جا است که نام تجاری جدید به‌طور خاص منطبق با نیاز مصرف‌کنندگان داروی کاهش وزن است که حین از دست دادن عضله‌ که اغلب همراه این داروها رخ می‌دهد، باید پروتئین بیشتری مصرف کنند. 

پرسلی توضیح داد: «تحقیق در مورد مصرف‌کنندگان نشان می‌دهد برخی مواد مغذی و  برخی مواد کلان‌مغذی‌ وجود دارند که باید تامین شوند تا در واقع به مصرف‌کنندگان در مسیر درمان با جی‌ال‌پی‌-‌۱ کمک شود تا سالم بمانند.»   

نام تجاری جدید ابتدا  ۱۲ محصول عرضه خواهد کرد که ظرف‌های منجمد حاوی غلات کامل یا پاستای پرپروتئین و همین‌طور ساندویچ‌های پنیری و پیتزاهایی را شامل می‌شود که یک یا تعداد بیشتری مواد مغذی ضروری مانند پروتئین، کلسیم، یا آهن دارند. آن‌ها همچنین در نظر دارند محصولات بدون گلوتن نیز بفروشند. گرچه بسته‌بندی محصولات این نام تجاری اشاره‌ای به داروهای جی‌ال‌پی‌-‌۱ نخواهد داشت، کارزار تبلیغاتی آتی رسانه‌های اجتماعی برای این نام تجاری، محصولات جدید را مستقیم به این داروها ربط خواهد داد.

گزارش‌ها حاکی از آن است که این محصولات به قیمت‌های مقرون‌به‌صرفه‌ای که از ۴.۹۹ دلار یا کمتر آغاز می‌شود به فروش خواهند رسید و انتظار می‌رود که در سه‌ماهه آخر سال جاری در بخش محصولات یخ‌زده فروشگاه‌ها عرضه شوند.

معرفی این نام تجاری جدید اقدامی تعجب‌آور از جانب نستله نیست، به‌ویژه از وقتی که این شرکت با فروش تجارت شیرینی‌جاتش در آمریکا‌ــ از جمله نام‌های تجاری باترفینگر، کرانچ، و لافی‌تافی‌ــ به فررو به قیمت ۲.۸ میلیارد دلار، به سمت محصولاتی که بیشتر بر سلامت متمرکزند، متمایل شده است.

© The Independent

بیشتر از بهداشت و درمان